Digitized 2013 – It was…double rainbow awesome!

Το Digitized είναι το μεγαλύτερο συνέδριο για digital design που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στην Αθήνα και φυσικά η ομάδα UX του Skroutz ήταν και φέτος εκεί, στο κτίριο της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, όπου έλαβε χώρα το συνέδριο. Το ρόλο του κεντρικου παρουσιαστή ανέλαβε ο γνωστός σε όλους μας Μίλτος Μακρίδης, δημοσιογράφος-παρουσιαστής και τη διοργάνωση είχαν αναλάβει η +Design και ο Κωνσταντίνος Πενλίδης. Ήταν ένα συνέδριο που σίγουρα προκάλεσε πολύ καλές εντυπώσεις σε όλους, όχι μόνο για τις αξιόλογες παρουσιάσεις, αλλά και για την εντυπωσιακή οργάνωσή του.

Ο Jan Martin μας παρουσίασε τη 6wunderkinder, που σε ελληνική ελεύθερη μετάφραση σημαίνει τα 6 καταπληκτικά παιδάκια, μια startup που εξελίχθηκε σε μια μεγάλη εταιρεία η οποία αναπτύσσει την εφαρμογή wunderlist, μια "simple-to-do list”. Ο Jan ανέφερε πως το κλειδί για μία επιτυχημένη πορεία είναι “work hard and be nice to people”, φιλοσοφία που φάνηκε να ακολουθούν πολλές εταιρείες που παρευρέθηκαν στο φετινό Digitized 2013.

H Μαρία Νασιώτη εμφανίστηκε με συνολάκι «Μόνο Θρας» και έκλεψε τις εντυπώσεις με τον αυθορμητισμό της. Χαρακτήρισε τις startup “προσωπικό challenge” και σε ερώτηση του παρουσιαστή απάντησε πως μια επιτυχημένη startup πρέπει να κινείται γρήγορα και να αποτελείται από δημιουργική και δεμένη ομάδα. Τα λόγια της ήταν: «Χωρίς καλή ομάδα, χωρίς επικοινωνία, δεν πας πουθενά».

Ο Παναγιώτης Χατζιδάκης, μας αποκάλυψε πως έγινε γραφίστας ύστερα από παρότρυνση της μητέρας του, η οποία χαρακτήρισε τους γραφίστες ως «αυτοί που σχεδιάζουν διαφημίσεις για απορρυπαντικά». Παρόλα αυτά, ο ίδιος δε δουλεύει για την Tide, αλλά για την Pinnata, μια εφαρμογή διαδραστικής επικοινωνίας η οποία απέσπασε πρόσφατα χρηματοδότηση 1.500.000 δολαρίων.

Ο Μιχάλης Σφικτός, συνιδρυτής της Taxibeat, ανέφερε πως «Το startup δε συγκρίνεται με καμιά δουλειά που κάνεις για πελάτη. Είναι η ζωή σου ολόκληρη...» και αυτό το επιβεβαιώνει το γεγονός ότι η δουλειά του δεν έχει ωράριο, όπως είπε ο ίδιος.

Ο Andrew Spooner της Microsoft μας σύστησε το bubblino, μια συσκευή που παράγει φούσκες!

Εκτός από αυτή τη θαυμάσια κατασκευή που όλοι οι επαγγελματίες οφείλουν να έχουν, παρουσίασε την άποψη πως το design πρέπει να κάνει τους ανθρώπους να νιώθουν άνετα, να τους βοηθάει να φτάνουν στο στόχο τους γρήγορα, με έναν «ρευστό» τρόπο. Επίσης, παρότρυνε να κάνουμε «περισσότερα με λιγότερα», δηλαδή να μην υπερβάλουμε στο design και το περιεχόμενο και να αφήνουμε τις εφαρμογές να «αναπνέουν».

Στο δεύτερο μέρος του συνεδρίου, ο Γρηγόρης Παπαδόπουλος έκανε μια γρήγορη αναφορά στην εξέλιξη του web design, από την εποχή των Windows 98 όπου, όπως ο ίδιος ανέφερε, «Τα κινητά ήταν κινητά και οι άντρες ήταν άντρες», θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να πει πως, σε αντίθεση με τότε, τώρα βρισκόμαστε σε μια εποχή που τα κινητά είναι κάτι παραπάνω από κινητά, γεγονός που άλλαξε και το web design. Όπως υποστήριξε τα websites σχεδιάζονται με λογική applications και σύντομα θα περάσουμε, αν δεν είμαστε ήδη εκεί, σε μια εποχή "Mobile only".

Το highlight της ημέρας, σύμφωνα με τα όσα ακούστηκαν μέσα στην αίθουσα αλλά και τα όσα γράφτηκαν στο Twitter, ήταν ο Sergio del Puerto από τη Μαδρίτη, ο οποίος εντυπωσίασε, παρουσιάζοντας διάφορα project της Serial Cut, αλλά και βήμα-βήμα τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει η ομάδα.

H Ζαχαρένια Ατζιτζικάκη, UX/UI designer της Workable, τόλμησε να μιλήσει για τα «λάθη» που έχει κάνει στην καριέρα της και τις αναποδιές που συνάντησε. Αυτό που έχει να συμβουλέψει τους designers είναι “Stop reading, start doing and keep your mind open”, ενώ ανέφερε πως «Στο design, όπως και στη showbiz, τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται». Επίσης, αποθάρρυνε τους developers να χρησιμοποιούν το Drupal αλλά και front-end frameworks, όπως το Bootstrap, λέγοντας "Create your own system”.

Στο τρίτο μέρος, ο Robert Badar μίλησε για το διαδραστικό design και μας παρουσίασε έργα της unit9 με μουσική και βίντεο, ενώ έθεσε το ερώτημα «How much parallax is healthy for us?».

Ο Michael Volkart έκανε μια πραγματικά εντυπωσιακή ομιλία και, αναφέροντας προσωπικές εμπειρίες από την εξέλιξη της εταιρείας του, μας ενθάρρυνε λέγοντας «If you know your limits, you can reach them. Impossible is nothing...if you can dream it, you can do it”. Ενώ πιο πριν παρότρυνε τις εταιρείες να επενδύσουν στην υπεροχή.

Τέλος, ο Σουηδός Filip Williamsson με τη σειρά του, μας παρουσίασε δείγματα flat design και είπε πως πρέπει να κάνουμε τον πελάτη μέρος της ομάδας. Όπως ανέφερε, ο experience designer βρίσκεται «ανάμεσα» στον visual designer και τον developer, ενώ τόνισε την αναγκαιότητα για responsiveness.

Περισσότερες εντυπώσεις και gossip για το φετινό Digitized θα βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του συνεδρίου και στο twitter με το hashtag #digitized13.

Από έμας αξίζουν πολλά μπράβο και συγχαρητήρια στους διοργανωτές και στους ομιλητές για ακόμη μία εκπληκτική εκδήλωση! Σίγουρα περιμένουμε με ανυπομονησία το επόμενο Digitized...θα είμαστε και πάλι εκεί!

Stay hungry, stay young, stay foolish, stay curious, and above all stay humble, because just when you think you’ve got all the answers is the moment when some bitter twist of fate in the universe will remind you that you very much don’t.

Tom Hiddleston

Ποιοι είμαστε

Offices

Η Skroutz Α.Ε. ιδρύθηκε το 2005 και δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών τεχνολογίας, δημιουργώντας πρωτοποριακές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου και ιστοσελίδες υψηλής απόδοσης.

Με έδρα την Αθήνα, η Skroutz Α.Ε. είναι το κορυφαίο digital brand πίσω από τη δημιουργία και την εξέλιξη των δυνατοτήτων της πρωτοποριακής μηχανής αναζήτησης και σύγκρισης τιμών και προϊόντων www.skroutz.gr. Η εταιρεία παρέχει ένα εύρος χρηστοκεντρικών λύσεων λογισμικού και πλατφόρμων ηλεκτρονικού εμπορίου αξιοποιώντας νέες τεχνολογίες και μεθοδολογίες, που αναδεικνύουν το πάθος του ανθρώπινου δυναμικού της.

Author

Front-end Developer στο Skroutz.gr