Content Marketing: Διαφήμιση vs Σχετικό Περιεχόμενο

20/01/2014 e-commerce
0

Αρχικώς ήταν ένα απλό άλμα. Είχε όμως μία ειδοποιό διαφορά. Το συγκεκριμένο άλμα πραγματοποιήθηκε από ύψος 40 χιλιομέτρων από τον Felix Baumgartner στο πλαίσιο της ενέργειας Red Bull Stratos, με την ενέργεια να υποστηρίζεται μέσω χορηγίας αξίας 50 εκατ. ευρώ, από τη γνωστή εταιρεία αναψυκτικών Red Bull. Το ανταποδοτικό όφελος, όμως, από την ενέργεια εκτιμάται σε μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.

Την παραπάνω τεχνική του marketing που εφάρμοσε η Red Bull, την ονομάζουμε Content Marketing (μάρκετινγκ περιεχομένου).

Τι είναι ακριβώς το Content Marketing;

Το Content Marketing είναι υπό αυτήν την έννοια μια τεχνική προώθησης ενός brand. Επικεντρώνεται στη δημιουργία και τη διάδοση ενός σχετικού και πολύτιμου περιεχόμενου. Πρέπει να στοχεύει σε μια συγκεκριμένη αντίδραση ενός ξεκάθαρα προσδιορισμένου κοινού-στόχου. Ανάλογα με τον προσανατολισμό, αυτή μπορεί να έχει στόχο μεταξύ άλλων, την εγγραφή σε μια υπηρεσία, την αγορά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, την αύξηση της επισκεψιμότητας ή την προσέλκυση της προσοχής και της εμπιστοσύνης των πελατών, και συνεπώς, την ενίσχυση του Brand. Το περιεχόμενο μπορεί να έχει τη μορφή ενός άρθρου, ενός κειμένου, μιας εικόνας, ενός ήχου. Για παράδειγμα, αυτό θα μπορούσε να έχει τη μορφή ενός blog, μιας ιστοσελίδας, μιας έρευνας, ενός εικονογραφήματος (Infographic), ενός επεξηγηματικού βίντεο ή μιας ηχογραφημένης εκπομπής. Ιδανικό, το σχετικό περιεχόμενο δε θα πρέπει να συνοδεύεται από διαφήμιση.

Ποιο είναι το κίνητρο για τη χρήση του Content Marketing;

Επειδή πλέον κανένα ηλεκτρονικό κατάστημα και καμία ιστοσελίδα δε μπορεί να τα βγάλει πέρα χωρίς φιλικό προς το SEO περιεχόμενο, ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις συλλέγουν τη γνώση και τη συσσωρεύουν στο εσωτερικό της επιχείρησης. Οι ίδιες οι επιχειρήσεις παρατηρούν ότι το συγκεκριμένο περιεχόμενο συμπληρώνει ιδανικά τη στρατηγική της διαχείρισης των πελατειακών τους σχέσεων, ειδικά όταν χρησιμοποιείται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με άλλα λόγια, οι επιχειρήσεις ενσωματώνουν στη στρατηγική τους τη δουλειά που παλαιότερα ανήκε στους συντάκτες, οι οποίοι πληρωνόντουσαν από τις ίδιες τις επιχειρήσεις, για το περιεχόμενο που έγραφαν για αυτές.

Ποια είδη Content Marketing υπάρχουν;

Μπορούμε να διακρίνουμε δύο είδη Content Marketing: το διαδικτυακό Content Marketing και το Offline Content Marketing.

Το διαδικτυακό Content Marketing ξεκινά από εκεί όπου τα διαδικτυακά καταστήματα λειτουργούν ένα blog, στο οποίο δημοσιεύουν τακτικά άρθρα. Τα συγκεκριμένα άρθρα ενημερώνουν τους υπάρχοντες και δυνητικούς πελάτες για ζητήματα σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της επιχείρησης. Σε αυτήν την κατηγορία περιλαμβάνονται, επίσης, διάφορα επαγγελματικά γυρισμένα βίντεο γνωστών brands, τα οποία διαδίδονται μέσω του διαδικτύου σε όλο τον κόσμο.

Αντίθετα, στην κατηγορία τoυ Offline Content Marketing περιλαμβάνονται επιχειρηματικά περιοδικά, τα οποία προσφέρουν πολλοί λιανέμποροι αλλά και γνωστά brands. Επιπλέον, σε αυτήν την κατηγορία συμπεριλαμβάνονται και οι μεγάλες. δαπανηρές ενέργειες, όπως αυτή της Red Bull, τις οποίες αντίστοιχες εταιρείες «τρέχουν» σε τακτικά χρονικά διαστήματα.

Ποια είναι τα εμπόδια για τη χρήση του Content Marketing;

Σύμφωνα με μια έρευνα της εταιρείας Waggener Edstrom με θέμα Content Marketing: Puncturing the Hype and Getting Practical, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία και τη Νότια Αφρική, τα κυριότερα εμπόδια υλοποίησης της στρατηγικής του Content Marketing είναι η έλλειψη προσωπικού, η απουσία διαθέσιμου budget, καθώς και η έλλειψη ανάλογης εμπειρίας για τη δημιουργία μοναδικού περιεχομένου.

Παραδείγματα επιτυχημένου Content Marketing

Τα παρακάτω παραδείγματα καταδεικνύουν περίτεχνα το εύρος της διαφορετικής χρήσης των μέσων ενημέρωσης και των εκστρατειών marketing περιεχομένου:

  1. Schwarzkopf
    Η ιστοσελίδα της Schwarzkopf είναι ένα από πιο γνωστά παραδείγματα χρήσης πετυχημένου Content Marketing. Ο εν λόγω κατασκευαστής προϊόντων περιποίησης μαλλιών προσανατόλισε το περιεχόμενο της ιστοσελίδας του, με βάση την ύλη και την εμφάνιση ενός κλασικού περιοδικού μόδας. Σε πρώτο πλάνο βρίσκεται η χρήση ενός μοναδικού περιεχομένου, ενώ τα προϊόντα της εταιρείας χρησιμοποιούνται ως διαφημιστικό εργαλείο.
  2. Tchibo
    Η γερμανική εταιρεία Tchibo, εκτός από καφέ εμπορεύεται και πλήθος άλλων προϊόντων. Το επίκεντρο όμως των δραστηριοτήτων της εταιρείας αποτελεί η εκμετάλλευση προϊόντων καφέ. Ετησίως, σε μια ειδική έκδοση 104 σελίδων με τίτλο Ο καφές σε αριθμούς, προσφέρει στους λάτρεις του καφέ πλήθος στατιστικών στοιχείων σχετικά με το αγαπημένο τους ρόφημα.
  3. Etsy
    Η Etsy, η πλατφόρμα χειροποίητων προϊόντων και όχι μόνο, προσφέρει στο blog της τα λεγόμενα Etsy-Guides, άρθρα-οδηγούς που αποτελούν υπερεντατικά μαθήματα σχετικά με τη φωτογράφιση ή και την πώληση των προϊόντων. Επίσης, μία φορά την εβδομάδα, το παραπάνω startup προσφέρει στους χρήστες της τη δυνατότητα απάντησης σε διαφόρων ειδών ερωτήσεις.
  4. Shopify
    Στο blog της καναδέζικης Shopify, οι ενδιαφερόμενοι του Ηλεκτρονικού Εμπορίου μπορούν να βρουν πλήθος από χρήσιμες συμβουλές σχετικά με όλο το φάσμα του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, μεταξύ αυτών και για το Content Marketing.

Τέλος, σίγουρα δε θα εκπλαγείτε από το γεγονός ότι τόσο το blοg του Skroutz και η στήλη E-Commerce Journal όσο και τα άρθρα μου τα οποία διαβάζετε σε αυτό, και ως εκ τούτο και το συγκεκριμένο, είναι απόρροια της στρατηγικής Content Marketing που ακολουθεί η Skroutz, με κοινό-στόχο εσάς, τους εμπόρους-συνεργάτες της.

H στρατηγική χρήσης marketing περιεχομένου είναι ένα αποδεδειγμένο εργαλείο, το οποίο εφόσον εφαρμοστεί σωστά, μπορεί να οδηγήσει αποτελεσματικά στην αύξηση των πωλήσεων και ως εκ τούτου σε επιτυχία. Δυστυχώς, όμως, πολλές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν αρκετά προβλήματα με τη σωστή επιλογή στρατηγικής.

Μάλιστα, πολλές επιχειρήσεις πιστεύουν ότι το περιεχόμενο τους διαδίδεται από μόνο του. Εδώ έγκειται και η παγίδα. Μόνο όταν το περιεχόμενο είναι σχετικό με τα ενδιαφέροντα των ανθρώπων, πελατών και συνεργατών του κάθε brand, δίνεται η ευκαιρία διάδοσής του από τους παραπάνω. Το βασικό εργαλείο μιας οποιασδήποτε στρατηγικής marketing περιεχομένου θα πρέπει να είναι το βιωματικό ταξίδι των πελατών και οι αναλύσεις των δεδομένων τους.

E-commerce Journal

Το E-commerce Journal είναι η 'γωνιά' όπου μοιραζόμαστε μαζί νέα και απόψεις σχετικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Κορυφαίοι επαγγελματίες του e-commerce, του λιανικού εμπορίου, του marketing και της επικοινωνίας, αρθρογραφούν για τις εμπειρίες, τις γνώσεις και τις βέλτιστες πρακτικές που έχουν μελετήσει μέσα από τη διαδρομή στον κλάδο της ειδίκευσής τους.

Author

Director Media και Ε-Business στην INTZEIDIS Consulting, ιδρυτής του επιχειρηματικού blog neoecommerce.gr. Διαθέτει πολυετή εμπειρία ως σύμβουλος και στέλεχος σε θέματα βιομηχανίας των ΜΜΕ και Ηλεκτρονικού Εμπορίου.