Bike to work: Με το ποδήλατο στη δουλειά και στην πόλη!

Ήταν αρχές Φεβρουαρίου 2012 όταν αποφάσισα να αγοράσω ποδήλατο. Οι λόγοι που ήθελα να αποκτήσω το δικό μου, ήταν ότι αγαπούσα το ποδήλατο από μικρός, ίσως να χάσω κιλά και γενικά να αρχίσω να γυμνάζομαι.

Άρχισα, λοιπόν, να ψάχνω ορισμένα ποδήλατα. Αυτό που αναζητούσα προτίστως στο ποδήλατο, ήταν μια καλή μπροστινή ανάρτηση για να μπορώ να ανεβοκατεβαίνω πεζοδρόμια και να μην έχω θέμα στις λακκούβες κ.τ.λ. Στην αρχή σκεφτόμουν πως ένα ποδήλατο Trekking για να διανύω εύκολα αποστάσεις ήταν ότι έπρεπε και δεν θα είχα τα θέματα που προανέφερα. Μετά, όμως που το ξανασκέφτηκα, κατέληξα σε Mountain Bike 26, γιατί ήθελα να πηγαίνω αρκετά πιο άνετα στο βουνό, άσχετα με το εάν στην πόλη ζοριζόμουν περισσότερο λόγω των μικρότερων τροχών. Είπα: «Δεν πειράζει, προπόνηση για το βουνό».

Ένα άλλο χαρακτηριστικό που ήθελα οπωσδήποτε, ήταν να έχει δισκόφρενα, γιατί είναι πιο καλά σε σχέση με τα τακάκια όταν είσαι στο βουνό σε βροχερές συνθήκες. Θεωρούσα πως χρειαζόντουσαν υδραυλικά δισκόφρενα, τα οποία προσφέρουν αμεσότητα στο φρενάρισμα και είναι κατάλληλα για μεγαλύτερο βάρος αναβάτη, αλλά ανέβαζαν το συνολικό κόστος του ποδηλάτου. Τελικά, το GT Aggressor 1.0 που επέλεξα ως το πρώτο μου ποδήλατο, είχε μηχανικά δισκόφρενα και μπορώ να πω ότι έμεινα πάρα πολύ ευχαριστημένος.

Κάπως έτσι άρχισαν οι ποδηλατοβόλτες μου. Στην αρχή, ξεκίνησα με μικρές αποστάσεις, όπως από το Χαϊδάρι στο Αιγάλεω και πίσω, που είναι μία διαδρομή περίπου 8-10 χιλιομέτρων και για την οποία χρειαζόμουν περίπου 2 ώρες. Δεν είχα ακόμη την απαραίτητη φυσική κατάσταση για αυτήν την απόσταση και μπορώ να πω ότι ήταν πραγματικά ένα μαρτύριο για εμένα. Ωστόσο, είχα πάρει απόφαση ότι θέλω να μετακινούμαι με το ποδήλατο μέσα στην πόλη. Η διαδρομή από το Χαϊδάρι στο Μενίδι (όπου βρίσκονταν τα προηγούμενα γραφεία του Skroutz) μου φαινόταν άπιαστο όνειρο.

Επιμένοντας καθημερινά στο να κάνω βόλτες, ύστερα από έναν με δύο μήνες, είχα αναπτύξει καλύτερη αντοχή. Επίσης, είχα συνειδητοποιήσει ότι με το ποδήλατο ξεχνιέμαι, συν το ότι ήταν ένας ωραίος τρόπος να αποβάλλω τυχόν εκνευρισμό που μπορεί να είχα για διάφορους λόγους (όλοι μας έχουμε μερικές φορές νεύρα). Έτσι, λοιπόν, αρκετές φορές τα βράδια έπαιρνα το ποδήλατο μόνος μου και πήγαινα μέχρι τον Πειραιά και επέστρεφα, τόσο για να χαλαρώσω όσο και για προπόνηση. Στις βόλτες μου, πάντα μου κρατούσε συντροφιά μουσική που είχα επιλέξει να ακούω με τη βοήθεια ασύρματων ακουστικών με bluetooth. Μάλιστα, χάρη στα ακουστικά, δεν είχα κανένα πρόβλημα στο να κάνω ποδήλατο ακούγοντας την αγαπημένη μου μουσική, πάντα σε μικρή ένταση ώστε να μπορώ να ακούω τι γίνεται τριγύρω μου.

Σταδιακά αύξανα την αντοχή μου και ήθελα να διανύω περισσότερα χιλιόμετρα, οπότε και κατάλαβα ότι το τρομερό ποδηλατάκι μου δεν μπορούσε πλέον να μου δώσει εκείνο που ήθελα. Έτσι, λοιπόν, αποφάσισα να το πουλήσω και να αγοράσω ένα Canyon Grand AL 29". Οι λόγοι που πήγα σε αυτήν την αγορά ήταν αρκετοί, αλλά κυρίως ήθελα αυτό που λέμε «ένα καλύτερο ποδήλατο». Επίσης, ήθελα να βγάζω περισσότερα χιλιόμετρα στο δρόμο, κάτι στο οποίο βοηθάει η κατηγορία των Mountain Bike με ζάντα 29 ιντσών, στην οποία ανήκει το συγκεκριμένο μοντέλο, σε σύγκριση με το προηγούμενο ποδήλατο που είχε ζάντα 26 ιντσών. Το Canyon Grand AL 29 έχει επίσης υδραυλικά δισκόφρενα, που σου επιτρέπουν να φρενάρεις αρκετά πιο γρήγορα, σε σχέση με τα μηχανικά δισκόφρενα στο προηγούμενο μου ποδήλατο.

Πλέον, με το συγκεκριμένο ποδήλατο μπορώ να πω ότι έχω ξεχάσει σχεδόν πλήρως το αυτοκίνητο. Τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας το κύριο μεταφορικό μου μέσο είναι το ποδήλατο και αυτό γιατί είναι βολικό ακόμα και μέσα στην πόλη. Μία από τις πιο όμορφες στιγμές της βόλτας είναι όταν οι ποδηλάτες χαιρετιούνται μεταξύ τους και ανταλλάσσουν καλημέρες. Σε συνδυασμό με τον καλό καιρό, που η χώρα μας έχει τις περισσότερες ημέρες του έτους, είναι απίστευτα ευχάριστο να κάνεις ποδήλατο. Πολλές φορές με κάνει να ξεχνιέμαι τελείως, με αποτέλεσμα να μη θέλω να πάω για δουλειά, αλλά να κάνω ατελείωτες ποδηλατοβόλτες.

Όσο ωραίο μπορεί να είναι το ποδήλατο όμως, τόσο άσχημοι είναι οι κίνδυνοι που υπάρχουν και παραμονεύουν στο δρόμο. Οι ποδηλάτες στους δρόμους της πόλης είμαστε πολύ εκτεθειμένοι, και αυτό δύσκολα αλλάζει. Δεν μας προσέχει σχεδόν κανένας και μπορώ να πω ότι χρειάζεται θράσος για να κινηθείς με το ποδήλατο στην πόλη, ειδικά στο κέντρο της Αθήνας. Οι κίνδυνοι αυτοί με οδήγησαν στην απαραίτητη αγορά κράνους για να προστατεύω το κεφάλι, ενώ τελευταία αγόρασα επιγονατίδες και επιαγκόνια, έτσι ώστε εάν ποτέ με χτυπήσει κάποιος και πέσω, να ελαττώσω όσο περισσότερο μπορώ τον κίνδυνο τραυματισμού. Ένα ακόμη απαραίτητο αξεσουάρ είναι τα φώτα ποδηλάτου, τόσο για να μπορούν να σε βλέπουν οι οδηγοί, όσο και εσύ ως ποδηλάτης να βλέπεις το δρόμο καλύτερα. Στην αγορά υπάρχουν επίσης αρκετά ρούχα ποδηλασίας, όπως τα αδιάβροχα - αντιανεμικά σε φωσφοριζέ χρώμα, τα οποία σε συνδυασμό με τα φώτα είναι ότι πρέπει για να κυκλοφορείς βράδυ και να σε βλέπουν όλοι άνετα.

Κλείνοντας, για όσους σκέφτονται να αρχίσουν το ποδήλατο μέσα στην πόλη ή το έχουν ήδη κάνει ή βρίσκονται ακόμη στην αρχή, έχω να πω ότι είναι πολύ δύσκολο όταν ξεκινάς για πρώτη φορά. Αλλά, στη συνέχεια, εάν αγαπήσεις το ποδήλατο δε θα θέλεις να το αφήσεις με τίποτα!

Σου δίνει μία ανεπανάληπτη αίσθηση ελευθερίας και βελτιώνει πάρα πολύ τη φυσική σου κατάσταση, λόγω της τρομερής αερόβιας άσκησης που σου προσφέρει. Μην ξεχνάμε κάτι τελευταίο, αλλά εξίσου σημαντικό, ότι θα βλέπεις το πορτοφόλι πιο γεμάτο. Not bad ;)

Αξίζει νομίζω έστω και η απόπειρα. Ξεκινά με το να μάθεις ποιο μέγεθος ποδηλάτου είναι κατάλληλο για εσένα.

Ποιοι είμαστε

Offices

Η Skroutz Α.Ε. ιδρύθηκε το 2005 και δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών τεχνολογίας, δημιουργώντας πρωτοποριακές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου και ιστοσελίδες υψηλής απόδοσης.

Με έδρα την Αθήνα, η Skroutz Α.Ε. είναι το κορυφαίο digital brand πίσω από τη δημιουργία και την εξέλιξη των δυνατοτήτων της πρωτοποριακής μηχανής αναζήτησης και σύγκρισης τιμών και προϊόντων www.skroutz.gr. Η εταιρεία παρέχει ένα εύρος χρηστοκεντρικών λύσεων λογισμικού και πλατφόρμων ηλεκτρονικού εμπορίου αξιοποιώντας νέες τεχνολογίες και μεθοδολογίες, που αναδεικνύουν το πάθος του ανθρώπινου δυναμικού της.

Author

Μέλος της ομάδας περιεχομένου του Skroutz, αλλά κυρίως τρελός ποδηλάτης!