Πώς να σχεδιάσετε αποδοτικά το E-Mail Marketing στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο

04/06/2014 e-commerce
0

Το μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (E-Mail Marketing), ανήκει στις προσιτές τακτικές προώθησης που χρησιμοποιούνται περισσότερο από τους διαδικτυακούς εμπόρους για την προσέγγιση νέων πελατών, αλλά και τη διατήρηση των υφιστάμενων. Πολλοί έμποροι, όμως, είναι δυσαρεστημένοι με τα αποτελέσματα που προκύπτουν από τις μετρήσεις των ηλεκτρονικών επιστολών και των newsletters, ενώ αρκετοί προβληματίζονται εάν οι χρήστες ενοχλούνται από τον όγκο των newsletters και των ενημερωτικών που λαμβάνουν καθημερινά.

Συγχρόνως, όμως, εάν το E-mail Marketing αξιοποιηθεί σωστά στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο, τότε μπορούν να επιτευχθούν σημαντικά οφέλη. Πρωταρχική προϋπόθεση είναι τα παραπάνω μηνύματα να αναφέρονται στη σωστή θεματολογία, όπως για παράδειγμα σε προσφορές, διαγωνισμούς, λανσάρισμα νέων προϊόντων ή στόχευση σε συγκεκριμένων προϊόντων και να είναι πάνω από όλα σχετική με τις επιθυμίες και τις ανάγκες των «ετερογενών» πελατών των καταστημάτων.

Οι διαδικτυακοί έμποροι θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους ορισμένους βασικούς κανόνες για το σωστό σχεδιασμό των ενεργειών E-mail marketing, καθώς ο σχεδιασμός ελκυστικών - λειτουργικών e-mails και newsletters παίζει κυρίαρχο ρόλο στην αποτελεσματικότητά τους. Κεντρικό ρόλο στη συνολική επιτυχία μιας διασυνοριακής καμπάνιας ενός e-mail ή ενός Newsletter διαδραματίζουν:

  • Η ξεκάθαρη διαμόρφωση του τίτλου του μηνύματος (Subject) και του κυρίως θέματός του από τον αποστολέα.

  • Η εξατομίκευση του μηνύματος και η ορθή προσφώνηση του αποδέκτη (Αγαπητή κυρία…, Αγαπητέ κύριε….).
  • Η προσαρμογή του περιεχομένου μέσω κατηγοριοποίησης των πελατών, ανάλογα με το διαφορετικό κύκλο ζωής τους (Custοmer Life Cycle), ήτοι εάν πρόκειται για ενδιαφερόμενους πελάτες, για νέους πελάτες, για υφιστάμενους πελάτες ή για ανενεργούς πελάτες. Και αυτό διότι οι ανάγκες πληροφόρησης των πελατών - ενδιαφερομένων ποικίλουν βάσει της φάσης στην οποία βρίσκονται.
  • Η σύντομη περιγραφή του περιεχομένου, η οποία μπορεί να απεικονιστεί με τη μορφή φωτογραφιών - εικονιδίων και οι οποίες αντανακλούν τα βασικά μηνύματα. Επίσης, στα θέματα που παρουσιάζονται, ο αναγνώστης ιδανικά μπορεί να κάνει απευθείας click μέσω της εισαγωγής των υπερσυνδέσμων (hyperlinks).
  • Η ευδιάκριτη πρόσκληση για δράση (call-to-action).
  • Η τοποθέτηση επικεφαλίδων στον τίτλο του μηνύματος ως σύντομη προεπισκόπηση του περιεχομένου του e-mail.
  • Η διασύνδεση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Η αναγραφή απαραίτητων πληροφοριών στις υποσημειώσεις του newsletter με στόχο τη θετική βιωματική εμπειρία των πελατών, όπως το τηλέφωνο επικοινωνίας και το e-mail εξυπηρέτησης πελατών, η νομική υποσημείωση, τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού καταστήματος, θέματα αποστολής, θέματα ασφάλειας, θέματα πληρωμών και φυσικά ο σύνδεσμος απεγγραφής.

Newsletter της Zalando

  • Η επανειλημμένη και σαφής αναφορά των ωφελειών που έχει ένας πελάτης από την εγγραφή σε ένα newsletter:
  1. Χωρίς αυτή, ο πελάτης μπορεί να χάσει σημαντικές πληροφορίες.
  2. Μέσω του newsletter ο πελάτης μπορεί να λάβει νωρίτερα τις πληροφορίες από τους άλλους.
  3. Μέσω του newsletter ο πελάτης είναι καλύτερα ενημερωμένος από τους υπόλοιπους.
  4. Μέσω του newsletter μπορεί να εξοικονομήσει χρήματα.
  5. Μέσω του newsletter λαμβάνει ειδικές εκπτώσεις.

Αναφορά των ωφελειών που έχει ένας πελάτης της Zalando από την εγγραφή του στο newsletter

  • Και τέλος, η σωστή απεικόνιση των e-mail σε φορητές συσκευές (mobile optimization).

Μια εξαιρετική καθοδήγηση βήμα-προς-βήμα για την επίτευξη ορθά σχεδιασμένων e-mails και newsletters προσφέρει η Email Monks.

[Infographic] E-mail Design Best Practices

Η τάση στο E-Mail Marketing οδεύει από τη μαζική αποστολή στην εξατομικευμένη και ευφυή αποστολή. Ολοένα και περισσότερες εταιρείες συνειδητοποιούν ότι δε μπορούν να επικοινωνήσουν με αφηρημένες ομάδες στόχους, αλλά με ανθρώπους που έχουν ατομικά συμφέροντα και προτιμήσεις. Ως εκ τούτου, η επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου γίνεται κατ 'ανάγκην αυθεντική, ατομική και προσανατολισμένη στο διάλογο.

Επιπλέον, το αποτελεσματικό E-Mail Marketing απαιτεί στρατηγικό σχεδιασμό. Σημαντικό είναι να θυμόμαστε πως, η εκτεταμένη δυνατότητα μέτρησης κάθε καμπάνιας, είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Κάθε αντίδραση των αποδεκτών ενός newsletter μπορεί να μετρηθεί και να ταξινομηθεί σε μεμονωμένους χρήστες, εφόσον παρέχεται η κατάλληλη συναίνεση.

Σε επόμενο άρθρο του Skroutz E-commerce Journal, θα παρουσιάσουμε εκτενέστερα τους σημαντικότερους δείκτες (KPI) του E-Mail Marketing.

img source: compfight.com / zalando.co.uk / emailmonks.com

E-commerce Journal

Το E-commerce Journal είναι η 'γωνιά' όπου μοιραζόμαστε μαζί νέα και απόψεις σχετικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Κορυφαίοι επαγγελματίες του e-commerce, του λιανικού εμπορίου, του marketing και της επικοινωνίας, αρθρογραφούν για τις εμπειρίες, τις γνώσεις και τις βέλτιστες πρακτικές που έχουν μελετήσει μέσα από τη διαδρομή στον κλάδο της ειδίκευσής τους.

Author

Director Media και Ε-Business στην INTZEIDIS Consulting, ιδρυτής του επιχειρηματικού blog neoecommerce.gr. Διαθέτει πολυετή εμπειρία ως σύμβουλος και στέλεχος σε θέματα βιομηχανίας των ΜΜΕ και Ηλεκτρονικού Εμπορίου.