Συμβουλές online αγορών - Τι πρέπει να προσέχω πριν την αγορά;

Το Skroutz συγκεντρώνει τις πιο χρήσιμες συμβουλές online αγορών σε 5 συνοπτικά posts, ώστε να είσαι ενημερωμένος και να κάνεις τις πιο έξυπνες αγορές από το Internet:

  1. Μέρος 1ο: Τι πρέπει να προσέχω πριν την αγορά;
  2. Μέρος 2ο: Τι προσέχω όταν κάνω τη συναλλαγή και μετά την αγορά;
  3. Μέρος 3ο: Ποιά είναι τα δικαιώματά μου όταν αγοράζω online;
  4. Μέρος 4ο: Ποιοι είναι οι πιο συνηθισμένοι τρόποι πληρωμής;
  5. Μέρος 5ο: Πώς θα προστατευτώ ως online καταναλωτής;

Αναζήτησε την πιο συμφέρουσα τιμή, τσέκαρε τις αξιολογήσεις και υπολόγισε τις χρεώσεις

Στην Ελλάδα υπάρχουν χιλιάδες ηλεκτρονικά καταστήματα, μέσω των οποίων μπορείς να βρεις οποιοδήποτε προϊόν κι αν αναζητάς. Οι μηχανές αναζήτησης, όπως το www.skroutz.gr, σου δίνουν τη δυνατότητα να συγκρίνεις και να ανακαλύπτεις τις πιο συμφέρουσες τιμές για τα προϊόντα που σε ενδιαφέρουν, για να κάνεις τις online αγορές σου πιο εύκολα και πιο έξυπνα!

Στο www.skroutz.gr φιλοξενούνται περισσότερα από 1.300 ηλεκτρονικά καταστήματα και φυσικά η τιμή δεν είναι ο μοναδικός παράγοντας επιλογής. Καλό είναι να λαμβάνεις υπόψη σου κι άλλες σημαντικές παραμέτρους, όπως η αξιοπιστία του καταστήματος ή η ποιότητα εξυπηρέτησης πριν και μετά την πώληση. Εάν δε γνωρίζεις ένα κατάστημα και σκέφτεσαι να παραγγείλεις από αυτό για πρώτη φορά, κάνε πρώτα την έρευνά σου.

Ψάξε στην ιστοσελίδα του καταστήματος που θα επιλέξεις πληροφορίες όπως, το είδος και το όνομα της επιχείρησης, την έδρα της και τα διαθέσιμα στοιχεία επικοινωνίας με αυτή. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, οφείλει να σου παρέχει σε ευδιάκριτο σημείο τα παραπάνω στοιχεία, ειδικά την έδρα και τα τηλέφωνα / e-mail επικοινωνίας.

Από το πλήθος των ηλεκτρονικών καταστημάτων μπορείς να προτιμήσεις όσα έχεις χρησιμοποιήσει στο παρελθόν κι έμεινες ευχαριστημένος ή κάποια που μπορεί να σου έχουν συστήσει φίλοι και γνωστοί. Ένα καλό "φίλτρο" επιλογής είναι οι μηχανές αναζήτησης και σύγκρισης τιμών και προϊόντων, όπως το www.skroutz.gr, όπου τα ηλεκτρονικά καταστήματα υπόκεινται, μεταξύ άλλων ελέγχων, σε σχολιασμούς και αξιολογήσεις από τους υπόλοιπους χρήστες.

Στις αξιολογήσεις, συνήθως, οι χρήστες που έχουν ήδη πραγματοποιήσει κάποια αγορά αναφέρονται σε θέματα για το κατάστημα που σε ενδιαφέρουν, όπως:

  1. η επικοινωνία / εξυπηρέτηση,
  2. η διαδικασία παραγγελίας,
  3. η παράδοση / παραλαβή,
  4. η υποστήριξη μετά την πώληση και
  5. η ανταπόκριση στις αξιολογήσεις.

Μπορεί το προϊόν που αναζητάς να είναι διαθέσιμο σε περισσότερα από ένα κατάστημα, επομένως μια γρήγορη ματιά στις αξιολογήσεις άλλων χρηστών που έχουν αγοράσει σε αυτά τα καταστήματα, θα σε βοηθήσουν να έχεις καλύτερη εικόνα. Στην εποχή του Internet τίποτα δε μένει κρυφό. Είναι εκπληκτικό το γεγονός ότι έχεις τη δυνατότητα να διαβάζεις γνώμες και εμπειρίες άλλων ανθρώπων, ώστε να πάρεις μια έξυπνη, αλλά και συνειδητοποιημένη απόφαση. Διαβάζεις, κρίνεις και αποφασίζεις.

Φυσικά, εκτός από το να διαβάσεις αξιολογήσεις για τα συνεργαζόμενα e-shops, στο www.skroutz.gr μπορείς να γράψεις τη δική σου αξιολόγηση αφού ολοκληρώσεις τις αγορές σου. Με τον τρόπο αυτό, θα στηρίξεις έμπρακτα την προσπάθεια του Skroutz για σωστή και πλήρη ενημέρωση, βοηθώντας παράλληλα τους υπόλοιπους επισκέπτες της ιστοσελίδας με τις εμπειρίες σου.

Επιπλέον, στην ηλεκτρονική διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή που είναι η αρμόδια αρχή για όλα τα ζητήματα των καταναλωτών με τις εμπορικές επιχειρήσεις, μπορείς να βρεις όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα που είναι εγγεγραμμένα στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.), το οποίο σημαίνει ότι οι αρμόδιες αρχές του κράτους γνωρίζουν τη συγκεκριμένη επιχείρηση. Σε αυτό το μητρώο οφείλουν να είναι εγγεγραμμένες όλες οι επιχειρήσεις που συνάπτουν συμβάσεις από απόσταση, συνεπώς και όσες δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Το προϊόν

Όταν αγοράζεις κάποιο προϊόν online, το βλέπεις κυρίως μέσα από φωτογραφίες ή λήψεις που έχουν επιλεχθεί από το εκάστοτε e-shop, επομένως πρέπει να είσαι προσεκτικός ότι είναι σίγουρα αυτό που ψάχνεις. Συνήθως, τα δεδομένα και οι φωτογραφίες των προϊόντων που προβάλλονται στα ηλεκτρονικά καταστήματα και στις μηχανές αναζήτησης, συλλέγονται από τις επίσημες σελίδες των κατασκευαστών και από online βάσεις δεδομένων.

Για το λόγο αυτό, προκειμένου να αποφύγεις τις κακοτοπιές, φρόνιμο είναι να επιβεβαιώσεις τα ουσιώδη χαρακτηριστικά του προϊόντος που θέλεις, πριν προχωρήσεις στην τελική αγορά.

Πληρωμή και χρεώσεις

Πριν προβείς στην παραγγελία σου, είναι απαραίτητο να υπολογίσεις το συνολικό κόστος και να ενημερωθείς για τους τρόπους πληρωμής, την πολιτική επιστροφών, την πολιτική ακύρωσης ή τι γίνεται σε περίπτωση που η παραγγελία σου χαθεί. Όλες αυτές οι πληροφορίες, θα πρέπει να αναγράφονται ξεκάθαρα στην ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού καταστήματος και σε βοηθούν να αποφασίσεις εάν θα προχωρήσεις με την παραγγελία σου ή όχι.

Όσον αφορά την πληρωμή, δώσε προσοχή στην τιμή πώλησης του προϊόντος, εάν επιβαρύνεσαι με επιπλέον έξοδα όπως φόρους (π.χ. για αγορές εκτός Ε.Ε.), στα έξοδα αποστολής ή την προμήθεια επί της συναλλαγής, όπως επίσης ποιοι είναι οι διαθέσιμοι τρόποι πληρωμής και οι πληροφορίες για την ασφάλεια τους.

Για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές υπάρχουν αρκετοί τρόποι πληρωμής, με τους πιο συνηθισμένους να είναι η πληρωμή με κάρτα (πιστωτική, χρεωστική ή προπληρωμένη), μέσω PayPal ή άλλες υπηρεσίες ηλεκτρονικών πληρωμών (payment websites), με αντικαταβολή ή με κατάθεση/έμβασμα του χρηματικού ποσού σε τραπεζικό λογαριασμό μέσω e-banking. Από τους παραπάνω τρόπους, όλοι έχουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους. Σκοπός είναι να επιλέγεις αυτόν που σε εξυπηρετεί και εγγυάται ασφαλείς συναλλαγές.

Όσον αφορά στο κόστος των μεταφορικών, δώσε μεγάλη προσοχή στα εξής σημεία:

  • υπάρχει περίπτωση η τιμή σε κάποιο κατάστημα να είναι μικρότερη, αλλά να έχει ακριβότερα μεταφορικά, ανάλογα και με την απόσταση από τον τόπο αποστολής και το βάρος της παραγγελίας.
  • το κατάστημα από το οποίο αγοράζεις είναι υποχρεωμένο να εκδίδει παραστατικό-απόδειξη με το αντίστοιχο Φ.Π.Α. της χώρας από την οποία γίνεται η πώληση, και το παραστατικό συνοδεύει πάντα το προϊόν όταν το παραλαμβάνεις.
  • να θυμάσαι πάντα ότι, πριν την ολοκλήρωση της παραγγελίας, κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα είναι υποχρεωμένο να σε ενημερώνει με σαφή και ξεκάθαρο τρόπο για το συνολικό ποσό της παραγγελίας με τα σχετικά έξοδα αποστολής ανά περίπτωση, στο τελικό βήμα στο καλάθι αγοράς.

Φρόντισε, επίσης, να έχεις καταλάβει από τις σχετικές πληροφορίες της ιστοσελίδας του ηλεκτρονικού καταστήματος, πότε θα λάβεις το προϊόν από την ημέρα παραγγελίας του ανάλογα και με τη διαθεσιμότητα του, εάν υπάρχουν τυχόν περιορισμοί ή απαγορεύσεις και ποια είναι η πολιτική επιστροφών του καταστήματος.

Ως προς το χρόνο παράδοσης, ο νόμος ορίζει ότι, εάν το κατάστημα δεν τον αναφέρει καθόλου ή δεν έχει συμφωνηθεί ρητώς κάτι διαφορετικό, το κατάστημα οφείλει να παραδώσει το προϊόν ή να παρέχει τη σχετική υπηρεσία, το αργότερο εντός τριάντα (30) ημερών από την παραγγελία σου. Αν έχεις οποιαδήποτε αμφιβολία, καλό είναι να επικοινωνήσεις και τηλεφωνικώς με το κατάστημα προτού ολοκληρώσεις την παραγγελία σου.

Τέλος, κάτι που συχνά αμελούμε στις online περιηγήσεις μας, είναι οι όροι χρήσης, που πρέπει να υπάρχουν εμφανώς αναρτημένοι σε κάποιο σημείο στην ιστοσελίδα του εκάστοτε καταστήματος. Για να είσαι απόλυτα σίγουρος, διάβασε τους Νομικούς Όρους – Όρους Χρήσης, διότι συχνά περιέχουν χρήσιμες πληροφορίες για τη χρήση προσωπικών δεδομένων και την πολιτική επιστροφών της εταιρείας.

image sources: graphicriver.net / depositphotos.com

Έρευνα-δημοσιογραφική επιμέλεια: Ελένη Νάτση, Δημοσιογράφος και Κειμενογράφος

Ποιοι είμαστε

Offices

Η Skroutz Α.Ε. ιδρύθηκε το 2005 και δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών τεχνολογίας, δημιουργώντας πρωτοποριακές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου και ιστοσελίδες υψηλής απόδοσης.

Με έδρα την Αθήνα, η Skroutz Α.Ε. είναι το κορυφαίο digital brand πίσω από τη δημιουργία και την εξέλιξη των δυνατοτήτων της πρωτοποριακής μηχανής αναζήτησης και σύγκρισης τιμών και προϊόντων www.skroutz.gr. Η εταιρεία παρέχει ένα εύρος χρηστοκεντρικών λύσεων λογισμικού και πλατφόρμων ηλεκτρονικού εμπορίου αξιοποιώντας νέες τεχνολογίες και μεθοδολογίες, που αναδεικνύουν το πάθος του ανθρώπινου δυναμικού της.

Author

Communications & Marketing Director στο Skroutz.gr. Επικοινωνιολόγος μέχρι το κόκκαλο, παθιασμένος με την τεχνολογία κι οτιδήποτε ψηφιακό.