Google Analytics: Διαδικασία εγκατάστασης

04/09/2014 e-commerce
0

Αναλυτικά βήματα εγκατάστασης

Η διαδικασία εγκατάστασης απαιτεί την εκτέλεση τριών βασικών βημάτων:

  • Τη δημιουργία ενός Google Analytics λογαριασμού
  • Τη σύνδεση και ενεργοποίηση των βασικών εργαλείων παρακολούθησης δεδομένων του ηλεκτρονικού μας καταστήματος
  • Τη σύνδεση και ενεργοποίηση ενός εξειδικευμένου εργαλείου e-Commerce Analytics, το οποίο συλλέγει στοχευμένα δεδομένα που αφορούν το ηλεκτρονικό εμπόριο

1o Βήμα: Δημιουργία Λογαριασμού

Η διαδικασία δημιουργίας λογαριασμού είναι ιδιαίτερα απλή και δεν απαιτεί παραπάνω από μερικά λεπτά:

  1. Ανοίγουμε την αρχική σελίδα των Google Analytics.
  2. Κάνουμε κλικ στο πεδίο “Δημιουργία Λογαριασμού” που βρίσκεται πάνω δεξιά στη σελίδα.
  3. Κατόπιν, το σύστημα θα μας ζητήσει να καταχωρήσουμε την ηλεκτρονική διεύθυνση Gmail και τον προσωπικό μας κωδικό. Σε περίπτωση που δεν έχουμε στην κατοχή μας Gmail λογαριασμό, επιλέγουμε τη δημιουργία νέου και ακολουθούμε τα βήματα του συστήματος έως και την ενεργοποίησή του.
  4. Στη συνέχεια θα εμφανιστεί μία επεξηγηματική σελίδα των βημάτων ενεργοποίησης του Google Analytics λογαριασμού μας. Κάνουμε αριστερό κλικ στο πεδίο “Εγγραφή”.

  5. Βρισκόμαστε πλέον στη βασική σελίδα ρυθμίσεων του λογαριασμού μας. Επιλέγουμε τη μορφή της εφαρμογής που θα παρακολουθήσουμε, στην προκειμένη περίπτωση “Ιστοσελίδα”. Πιο συγκεκριμένα, η παρακάτω εικόνα παρουσιάζει ένα παράδειγμα συμπλήρωσης των βασικών στοιχείων ενός ιδεατού καταστήματος.

  6. Mε την ολοκλήρωση της φόρμας το σύστημα δημιουργεί έναν μοναδικό αριθμό 11 ψηφίων και ένα συγκεκριμένο πεδίο κώδικα, τα οποία αφορούν και διακρίνουν το ηλεκτρονικό μας κατάστημα. Ο συγκεκριμένος κωδικός είναι απαραίτητος να ενσωματωθεί μαζί με τον κώδικα στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα, ώστε να επιτευχθεί η διασύνδεσή του με τα Google Analytics. Προς το παρόν, αποθηκεύουμε τα παραπάνω δεδομένα κάπου εύκολα προσβάσιμα, ώστε όταν τα χρειαστούμε να τα ανακαλέσουμε.

Συγχαρητήρια, το πρώτο στάδιο ενεργοποίησης του Google Analytics λογαριασμού μας έχει ολοκληρωθεί.

Tip: Μπορούμε να παρακολουθούμε πολλαπλούς λογαριασμούς καταστημάτων και ιστοσελίδων που διαχειριζόμαστε χωρίς κανένα πρόβλημα.

2o Βήμα: Ενεργοποίηση βασικών παραμέτρων παρακολούθησης (Google Analytics Tracking Code)

Στο στάδιο αυτό θα χρειαστούμε το μοναδικό κωδικό (Tracking ID) και τον κώδικα που αποθηκεύσαμε παραπάνω. Αν και η διαδικασία εκτέλεσης του συγκεκριμένου σταδίου είναι ιδιαίτερα απλή, προτείνεται η συμμετοχή ενός εξειδικευμένου τεχνικού σχετικού με τον προγραμματισμό και την πληροφορική. Ακολουθώντας το σύνδεσμο Web Tracking Code, μπορούμε να βρούμε όλες τις τεχνικές ενέργειες που θα πρέπει να εκτελέσουμε προγραμματιστικά στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα προκειμένου να υλοποιήσουμε τη διασύνδεση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, το συγκεκριμένο στάδιο επηρεάζεται αισθητά από την πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου που χρησιμοποιούμε για το κατάστημά μας. Ως εκ τούτου, έχουμε συγκεντρώσει τις οδηγίες των βημάτων που απαιτούνται για την ενεργοποίηση των Google Analytics στις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου:

Εφόσον έχουν ολοκληρωθεί επιτυχώς όλα τα απαιτούμενα βήματα εγκατάστασης, μετά το πέρας ορισμένων ωρών θα έχουμε τη δυνατότητα παρατήρησης στατιστικών στοιχείων τα οποία συλλέγονται από τους επισκέπτες του καταστήματός μας.

3o Βήμα: Ενεργοποίηση εξειδικευμένων παραμέτρων (e-Commerce Tracking Code)

Πέραν των βασικών παραμέτρων παρακολούθησης που ενεργοποιήσαμε παραπάνω και δεδομένου ότι διαθέτουμε ηλεκτρονικό κατάστημα, μπορούμε να ενεργοποιήσουμε και την εξειδικευμένη επιλογή e-Commerce Analytics. Η διαφορά έγκειται στο γεγονός ότι η προσθήκη του e-Commerce κώδικα στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα, επιτρέπει την καταγραφή και παρατήρηση δεδομένων που σχετίζονται αποκλειστικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Σημειώστε πως το τρίτο στάδιο μπορεί να χαρακτηριστεί ως το πιο τεχνικό και η συμμετοχή ενός εξειδικευμένου τεχνικού θεωρείται αναγκαία. Σε πρώτη φάση θα πρέπει να ορίσουμε στον Google Analytics λογαριασμό μας ότι επιθυμούμε την ενεργοποίηση της συγκεκριμένης επιλογής. Συγκεκριμένα:

  1. Κάνουμε αριστερό κλικ στο αρχικό μενού του λογαριασμού μας, επιλέγοντας το πεδίο “Διαχειριστής ή Admin”

  2. Από το πεδίο “Προβολή ή View” επιλέγουμε “Ρυθμίσεις αναλυτικής προβολής" ή "View Settings”

  3. Κατόπιν επιλέγουμε το πεδίο “Ρυθμίσεις Ηλεκτρονικού εμπορίου" ή "Ecommerce Settings”

  4. Τέλος, κάνουμε κλικ στη μπάρα ενεργοποίησης θέτοντας τη λειτουργία ως ενεργή

Στη συνέχεια, σε συνεργασία με τον εξειδικευμένο τεχνικό μας, εγκαθιστούμε τον απαραίτητο κώδικα διασύνδεσης του καταστήματός μας με τον Google Analytics λογαριασμό μας. Περισσότερες τεχνικές πληροφορίες αναφορικά με την εγκατάσταση του απαιτούμενου κώδικα, θα βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα της Google E-Commerce Tracking Code.

Όπως και στην εγκατάσταση του Google Analytics Tracking Code, έτσι και η εγκατάσταση του E-Commerce Tracking Code επηρεάζεται από την πλατφόρμα κατασκευής και υποστήριξης του ηλεκτρονικού μας καταστήματος.

Ωστόσο, υπάρχουν και περιπτώσεις πλατφορμών όπου δεν υποστηρίζουν εντελώς τη διασύνδεση με Google Analytics, ενώ άλλες θέτουν ως χρεώσιμη την εν λόγω επιλογή ή απαιτούν ιδιαίτερη τεχνική παρέμβαση προκειμένου να επιτευχθεί η διασύνδεση του καταστήματός.

Tip: Αποφεύγουμε τη χρήση πλατφορμών e-Commerce οι οποίες δεν υποστηρίζουν τη διασύνδεση με Google Analytics, καθώς μας περιορίζουν ως προς την αξιοποίηση μεγάλου όγκου πολύτιμων δεδομένων αναφορικά με τη λειτουργία του καταστήματός μας.

Μπορείτε να βρείτε ορισμένες χρήσιμες πηγές αναφορικά με την περαιτέρω κατανόηση και υιοθέτηση των Google Analytics, τόσο από επιχειρηματικής όσο και τεχνικής σκοπιάς στα παρακάτω:

E-commerce Journal

Το E-commerce Journal είναι η 'γωνιά' όπου μοιραζόμαστε μαζί νέα και απόψεις σχετικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Κορυφαίοι επαγγελματίες του e-commerce, του λιανικού εμπορίου, του marketing και της επικοινωνίας, αρθρογραφούν για τις εμπειρίες, τις γνώσεις και τις βέλτιστες πρακτικές που έχουν μελετήσει μέσα από τη διαδρομή στον κλάδο της ειδίκευσής τους.

Author

Μέλος της ομάδας Quality Assurance του Skroutz. Υποστηρικτής του "Αν δε μετρήσεις κάτι...δεν μπορείς να το βελτιώσεις”.