Skroutz "Behind the scenes" - 6 μικρά μυστικά για το πως δουλεύει η σελίδα!

Σε μια μεγάλη και δημοφιλή μηχανή αναζήτησης και σύγκρισης τιμών όπως το Skroutz συμβαίνουν πολλά “behind the scenes”, που ενδεχομένως ένας απλός επισκέπτης δεν τα βλέπει. Ως εταιρεία τεχνολογίας έχουμε τα δικά μας 16+1 πράγματα που ίσως δε γνωρίζετε και φυσικά υπάρχουν πολλά ακόμη που δεν μπορούμε να αποκαλύψουμε! Αναρωτηθήκατε ποτέ, λοιπόν, πως η ομάδα του Skroutz διασφαλίζει ότι οι υπηρεσίες που σας παρέχουμε για τις online αγορές σας είναι όσο το δυνατόν καλύτερες;

Σε αυτό το post σας παίρνουμε σε ένα σύντομο ταξίδι, για να δούμε μαζί 6 μικρά "μυστικά" που αφορούν τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουν τα πράγματα. Άλλωστε, η ομάδα μας απαριθμεί πλέον 100 άτομα, που μεριμνούν ώστε να δημιουργούμε και να προσφέρουμε υπηρεσίες και λειτουργίες υψηλών προδιαγραφών, τόσο για τους επισκέπτες του site, όσο και για τους συνεργάτες μας, δηλαδή τα ηλεκτρονικά καταστήματα που προβάλλουν τα προϊόντα που εσείς αναζητάτε στην ιστοσελίδα μας.

Ας δούμε, λοιπόν, ορισμένα σημαντικά ζητήματα που επηρεάζουν τον τρόπο λειτουργίας του Skroutz και τα οποία απασχολούν καθημερινά τις επιμέρους ομάδες εργασίας στην εταιρεία.

#1 Ένταξη ενός καταστήματος στο Skroutz - Προϋποθέσεις

Μια συχνή ερώτηση όλων σας είναι, το κατά πόσο μπορείτε να εμπιστεύεστε για τις αγορές σας τα πάνω από 1.650 ηλεκτρονικά καταστήματα που συμμετέχουν στην πλατφόρμα μας. Η απάντηση είναι μία και εμφατική: πολύ! Και εξηγούμαστε...

Για να ενταχθεί ένα κατάστημα στο δίκτυο συνεργατών μας, θα πρέπει να πληροί συγκεκριμένες προδιαγραφές. Ξεκινώντας από το νομικό κομμάτι, τα έγγραφα έναρξης της εταιρείας που συνδέεται με το εκάστοτε ηλεκτρονικό κατάστημα και η εγγραφή στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο των επιχειρήσεων, είναι τα πρώτα απαραίτητα στοιχεία που ελέγχει η ομάδα μας.

Έπειτα, κάθε κατάστημα πρέπει οπωσδήποτε να διαθέτει όρους χρήσης που συμβαδίζουν με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο για το ηλεκτρονικό επιχειρείν και ειδικά το Ηλεκτρονικό Εμπόριο (ν.2251/1994), να διαθέτει σταθερό τηλέφωνο επικοινωνίας και φυσικά διεύθυνση καταστήματος/των ή έδρας. Πέρα των παραπάνω, τυπικών θα λέγαμε απαιτήσεων, είναι αναγκαίο το κάθε κατάστημα να υποστηρίζει ηλεκτρονικές συναλλαγές και δυνατότητα πληρωμής με τουλάχιστον δύο διαφορετικές μεθόδους.

Μάλιστα, μέσα στο τρέχον έτος προστέθηκε η προϋπόθεση επιλογής της πιστωτικής κάρτας ως ένας από τους τρόπους πληρωμής, καθότι αποτελεί πλέον βασικό "συστατικό" των online αγορών.

Αναλόγως της κατηγορίας στην οποία συμμετέχει κάποιο κατάστημα, οι προϋποθέσεις ενδέχεται να διαφοροποιούνται. Για παράδειγμα, στα υποψήφια καταστήματα που δραστηριοποιούνται στην πώληση συσκευών τεχνολογίας, όπως π.χ. τα κινητά τηλέφωνα και τα tablets, απαιτείται η έναρξη της επιχείρησης να είναι ήδη σε ισχύ για τουλάχιστον ένα έτος.

Όπως καταλαβαίνετε, στόχος των παραπάνω προϋποθέσεων είναι να διασφαλίσουμε πρωτίστως την ασφάλεια και την αξιοπιστία για όλους όσους εμπιστεύονται το Skroutz για τις online αγορές και την πώληση προϊόντων.

#2 Πώς καταχωρούνται τα προϊόντα; - Περιεχόμενο ιστοσελίδας

Το περιεχόμενο, δηλαδή τα προϊόντα που αναζητάτε στην ιστοσελίδα μας, είναι η καρδιά του Skroutz!

Στο post για τη "Γένεση μιας κατηγορίας στο Skroutz", ο Σαράντης είχε περιγράψει  τον τρόπο με τον οποίο λαμβάνονται οι αποφάσεις και πως δημιουργούμε κάθε κατηγορία και υποκατηγορία στο Skroutz. Βέβαια, η ταξινόμηση των εκατοντάδων χιλιάδων προϊόντων και η συντήρηση όλου αυτού του περιεχομένου σε ποιοτικά επίπεδα, απαιτούν σημαντική προσπάθεια. Σε αυτό βοηθάνε οι άνθρωποι και η τεχνολογία, δηλαδή η ομάδα περιεχομένου του Skroutz και οι εφαρμογές που έχουμε σχεδιάσει και χρησιμοποιούμε για την ορθή ταξινόμηση και κατηγοριοποίηση των προϊόντων.

Μιλώντας για τεχνολογία, δε θα μπορούσαν να απουσιάζουν από τα εργαλεία μας οι geeky ονομασίες… ο δικός μας Μ-Ο, ο γνωστός χαρακτήρας από την ταινία WALL-E της Disney, είναι ο εσωτερικός μηχανισμός που αναλαμβάνει να “σκανάρει” τα αρχεία με τις λίστες (.xml) των προϊόντων που μας στέλνουν τα συνεργαζόμενα καταστήματα, ελέγχοντας την ορθότητα της δομής και των πληροφοριών που μεταφέρουν.

Τη σκυτάλη παίρνει ακόμη ένας ψηφιακός ήρωας της Disney, ο Tron, αρμοδιότητα του οποίου είναι να ταξινομεί τα εκατομμύρια προϊόντα στις διαφορετικές κατηγορίες, καθοδηγώντας τα στον προορισμό τους μέσα στην ιστοσελίδα. Τέλος, ο Holmes (εκ του αγαπητού Sherlock φυσικά) είναι υπεύθυνος για την επιβεβαίωση και τον καθορισμό των τεχνικών χαρακτηριστικών στα προϊόντα που βρίσκονται σε σειρά ταξινόμησης.

Ωστόσο, η παρέα των ψηφιακών ηρώων δεν θα ήταν εφικτό να ολοκληρώσει το σύνολο της δουλειάς που απαιτείται για την ορθή εμφάνιση των προϊόντων στο Skroutz. Στο σημείο αυτό, ξεκινά ο ρόλος της ανθρώπινης ευφυίας και η άμεση εμπλοκή της ομάδας περιεχομένου, η οποία συνεχώς μεγαλώνει, καθώς αυξάνεται ραγδαία ο όγκος των προϊόντων που φιλοξενούνται στο Skroutz και οι ανάγκες της ταχύτερης και αποτελεσματικότερης διαχείρισής τους.

Η ομάδα περιεχομένου χωρίζεται σε μικρότερα group ατόμων, που έχουν την ευθύνη όχι μόνο για τον έλεγχο των αυτόματων μηχανισμών, αλλά και την ολοκλήρωση της ταξινόμησης των αντίστοιχων προϊόντων στις 6 βασικές κατηγορίες: Τεχνολογία, Μόδα-Ομορφιά, Παιδικά-Βρεφικά, Χόμπυ- Αθλητισμός, Σπίτι-Κήπος και Auto- Moto.

Όπως είναι αντιληπτό, αυτή η οργάνωση της ομάδας περιεχομένου, επιτρέπει στα μέλη κάθε υποομάδας να αποκτούν μεγαλύτερη εξειδίκευση στο αντικείμενο ενασχόλησής τους και καλύτερη εμπειρία στη διαχείριση των προϊόντων. Έτσι, σε περιπτώσεις νέων προϊόντων είναι σε θέση να ελέγχουν τα χαρακτηριστικά, να δημιουργούν τη σελίδα του εκάστοτε προϊόντος (SKU) και στη συνέχεια να ταξινομούν τα σχετικά προϊόντα μέσα στη σελίδα.

Η σύνθετη αυτή διαδικασία ελέγχου και επιβεβαίωσης των προϊόντων εξασφαλίζει ότι όταν αναζητάτε κάποιο προϊόν στο Skroutz, τα αποτελέσματα που βλέπετε είναι όσο το δυνατόν ακριβέστερα και πληρέστερα, κι έτσι κάνετε έξυπνες και ενημερωμένες ηλεκτρονικές αγορές!

#3 Ανανεώσεις τιμών και πληροφοριών

Στο Skroutz θα βρείτε εκατομμύρια προϊόντα σε πάνω από 1.200 κατηγορίες και αυτό συνεπάγεται ότι ο όγκος των πληροφοριών που προβάλλονται στη σελίδα μας είναι εξίσου μεγάλος.

Είδαμε πως διαχειριζόμαστε τα προϊόντα σε επίπεδο ομάδας, πώς όμως λαμβάνουμε αυτές τις πληροφορίες από τα συνεργαζόμενα ηλεκτρονικά καταστήματα;

Όλα γίνονται μέσα από ένα αρχείο-λίστα (.xml) που μας στέλνουν αυτόματα τα ηλεκτρονικά καταστήματα, στο οποίο περιλαμβάνονται οι πληροφορίες που αφορούν στην τιμή, τη διαθεσιμότητα, την περιγραφή και τα χαρακτηριστικά των προϊόντων. Το ταίριασμα αυτών των πληροφοριών στη βάση μας γίνεται με τους μηχανισμούς που περιγράψαμε πιο πάνω στην ενότητα για τη διαχείριση του περιεχομένου.

Είναι χρήσιμο να γνωρίζετε ότι αυτές οι πληροφορίες ανανεώνονται αυτόματα: είτε κάθε 2 ώρες εφόσον ένα κατάστημα επιθυμεί να αλλάξει π.χ. τις τιμές ή τις διαθεσιμότητες για κάποιο προϊόν, είτε υποχρεωτικά κάθε 24 ώρες για όλα τα καταστήματα. Με αυτόν τον τρόπο, προκύπτουν μέσα στην ημέρα και οι διαφοροποιήσεις στις πτώσεις τιμών ή τις διαθεσιμότητες, για τα "Αγαπημένα" σας προϊόντα, τις οποίες μπορείτε να βλέπετε και να ενημερώνεστε στο μενού των Ειδοποιήσεων του προφίλ σας.

Κατά τη διάρκεια αυτών των ενημερώσεων ενδέχεται να υπάρξουν στιγμιαίες αναντιστοιχίες στην εμφάνιση της τιμής ή της διαθεσιμότητας για ένα προϊόν, δεδομένου ότι τα καταστήματα δεν έχουν “real time” σύνδεση με τη σελίδα του Skroutz. Για το λόγο αυτό όμως αναλαμβάνει δράση η ομάδα ποιοτικού ελέγχου, η οποία με τη χρήση ορισμένων μηχανισμών που θα δούμε πιο κάτω, φροντίζει να ελαχιστοποιεί και να διορθώνει οποιοδήποτε θέμα προκύπτει.

#4 Auditor - Ένας επιμελής "ελεγκτής"

Σύμμαχος της ομάδας ποιοτικού ελέγχου στον αγώνα διατήρησης της ορθότητας των πληροφοριών στο Skroutz, είναι ο Auditor, ένας ειδικός ελεγκτικός μηχανισμός που αναπτύχθηκε από τους προγραμματιστές μας για τον έγκαιρο εντοπισμό των εκ παραδρομής λαθών και εσφαλμένων πρακτικών.

Τι κάνει, λοιπόν, ο Auditor; 

Σε περίπτωση που κατά την ανανέωση των πληροφοριών από κάποιο κατάστημα εντοπιστεί σημαντικά μεγάλη απόκλιση στην τιμή κάποιου προϊόντος, ο μηχανισμός μπλοκάρει προσωρινά την εμφάνιση του προϊόντος στην ιστοσελίδα μας. Ταυτόχρονα, στέλνει μια αυτοματοποιημένη ειδοποίηση προς το κατάστημα, ώστε να προβεί σε έλεγχο των στοιχείων του προϊόντος και στις απαραίτητες διορθώσεις εάν απαιτείται.

Για παράδειγμα, εάν ένα προϊόν εμφανίζεται για μεγάλο χρονικό διάστημα στο εύρος τιμής των €100 και σε μία ανανέωση από κάποιο κατάστημα εμφανιστεί στο εύρος των €10, ο Αuditor ενεργοποιεί την παραπάνω διαδικασία. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγονται περιστατικά λανθασμένης ενημέρωσης σας, ενώ παράλληλα προφυλάσσεστε τόσο εσείς, όσο και τα συνεργαζόμενα με το Skroutz καταστήματα από πιθανές αστοχίες και τυχόν προβλήματα με ακυρώσεις λανθασμένων παραγγελιών.

#5 Ποιοτικός έλεγχος

Με 4,5 εκατομμύρια ανθρώπους να επισκέπτονται την ιστοσελίδα μας κάθε μήνα και να συγκρίνουν τιμές για περισσότερα από 9,5 εκατομμύρια προϊόντα σε 1.650 ηλεκτρονικά καταστήματα, η ομάδα ποιοτικού ελέγχου του Skroutz είναι ένα από τα πλέον πολυάσχολα τμήματα της εταιρείας.

Ο κύριος ρόλος της ομάδας περιλαμβάνει τον έλεγχο της λειτουργικότητας της ιστοσελίδας, τον εντοπισμό και τη διόρθωση λανθασμένων πληροφοριών, όπως επίσης και την καθοδήγηση των χρηστών και των καταστημάτων για την επίλυση οποιουδήποτε θέματος προκύπτει στη μεταξύ τους επικοινωνία. Η ομάδα ποιοτικού ελέγχου λειτουργεί θα λέγαμε ως επόπτης, φροντίζοντας για την τήρηση των κανόνων συμμετοχής στο Skroutz και των όρων συνεργασίας με κάθε κατάστημα.

Η αλληλεπίδραση με το τμήμα ποιοτικού ελέγχου γίνεται κυρίως μέσω του μηχανισμού των σχολίων, που υπάρχει σε κάθε σελίδα του Skroutz με την ένδειξη "Στείλτε τα σχόλιά σας", τα οποία η ομάδα επεξεργάζεται σε πραγματικό χρόνο. 

Όταν χρησιμοποιείτε το Skroutz για τις online αγορές σας, μπορείτε να μας στέλνετε σχόλια για προβλήματα που αντιμετωπίσατε κατά την πλοήγησή σας, όπως και για ασυμφωνίες που εντοπίσατε στις πληροφορίες που προβάλλουμε ή ιδέες που ενδεχομένως να βελτιώνουν τη συνολική εμπειρία σας. Η ομάδα ποιοτικού ελέγχου, μελετά τα σχόλια, αναπαράγει πιθανά προβλήματα όπως περιγράφονται από εσάς και προχωρά στις αντίστοιχες ενέργειες διόρθωσης ή βελτίωσης.

Οι αξιολογήσεις καταστημάτων είναι ένα ακόμη πολύτιμο εργαλείο για τον ποιοτικό έλεγχο και αποτελεί ένα κανάλι επικοινωνίας το οποίο μπορείτε να εμπιστεύεστε για την ενημέρωσή σας πριν κάνετε μία αγορά. Τα shop reviews στο Skroutz στοχεύουν στην ανάδειξη της συνέπειας με την οποία τα συνεργαζόμενα καταστήματα σας εξυπηρετούν, όπως επίσης και στον εντοπισμό των διαδικασιών που χρίζουν βελτίωσης.

Μια από τις πιο συχνές ερωτήσεις σχετικά με τις αξιολογήσεις των καταστημάτων είναι, το πως διασφαλίζουμε ότι τα reviews είναι πραγματικά. Η απάντηση είναι απλή: για να καταχωρήσει κάποιος την αξιολόγησή του για κάποιο κατάστημα στο Skroutz, θα πρέπει μαζί με το κείμενό της αξιολόγησης να αποστείλει σχετικό παραστατικό που να “αποδεικνύει” τη διαδικασία παραγγελίας/αγοράς και την αλληλεπίδρασή του με το κατάστημα. 

Αυτές τις πληροφορίες τις ελέγχει και τις διασταυρώνει η ομάδα ποιοτικού ελέγχου, προτού δημοσιευτεί κάθε αξιολόγηση καταστήματος.

#6 Skroutz & Αρμόδιοι Φορείς Ελέγχου

Στο πλαίσιο της διασφάλισης των υπηρεσιών μας και της τήρησης της ισχύουσας νομοθεσίας, το Skroutz συνεργάζεται με όλους τους αρμόδιους φορείς, τους οποίους η ομάδα συμβουλεύεται σε τακτά χρονικά διαστήματα για όλα τα θέματα που αφορούν στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο και την ασφάλεια των συναλλαγών.

Ποιοι είναι όμως αυτοί οι φορείς;

  • Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA – Greek E-Commerce Association), που σκοπός του είναι η διαφύλαξη και προαγωγή των κοινών συμφερόντων των μελών του και γενικά του κλάδου Ηλεκτρονικού Εμπορίου. Το Skroutz είναι μέλος στον GRECA από την ίδρυση του συνδέσμου το 2012, συμμετέχοντας παράλληλα και στη συμβουλευτική επιτροπή.
  • Το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και συγκεκριμένα η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, που ασχολείται με την εποπτεία της αγοράς και τα θέματα που αφορούν τους καταναλωτές, μεταξύ των οποίων και οι απομακρυσμένες συναλλαγές (Ηλεκτρονικό Εμπόριο).
  • Το Υπουργείο Οικονομικών και η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, που ασχολείται με τους οικονομικούς - φορολογικούς ελέγχους και την καταπολέμηση της διαφθοράς.
  • Η Ελληνική Αστυνομία και συγκεκριμένα η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, που μεριμνά για την πρόληψη, την έρευνα και την καταστολή εγκλημάτων ή αντικοινωνικών συμπεριφορών, που διαπράττονται μέσω του Διαδικτύου ή άλλων μέσων ηλεκτρονικής επικοινωνίας.

Ελπίζουμε ότι όλα τα παραπάνω σας δίνουν μια καλύτερη εικόνα για το πως λειτουργούν τα πράγματα στο Skroutz και πως εμφανίζονται οι πληροφορίες στην ιστοσελίδα μας.

Πιστεύουμε στη δύναμη της τεχνολογίας και στον τρόπο με τον οποίο μπορεί να μας βοηθήσει να σας παρέχουμε ακριβείς πληροφορίες και να εντοπίζουμε τυχόν λάθη. Ωστόσο, η ανθρώπινη ευφυΐα είναι αναπόσπαστο στοιχείο της εύρυθμης λειτουργίας μιας μηχανής αναζήτησης και σύγκρισης προϊόντων και τιμών.

Το πιο σημαντικό κομμάτι στο Skroutz είναι η ομάδα μας, που εργάζεται με ενθουσιασμό και πάθος, για να σας βοηθήσει να κάνετε τις ηλεκτρονικές σας αγορές έξυπνα, γρήγορα και πιο αποτελεσματικά, εξασφαλίζοντας παράλληλα ότι τα συνεργαζόμενα καταστήματα αναδεικνύουν την αξία τους, την εξυπηρέτησή και την ποιότητα της δουλειάς τους μέσα από την πλατφόρμα μας.

Σας ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη σας!

Ποιοι είμαστε

Offices

Η Skroutz Α.Ε. ιδρύθηκε το 2005 και δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών τεχνολογίας, δημιουργώντας πρωτοποριακές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου και ιστοσελίδες υψηλής απόδοσης.

Με έδρα την Αθήνα, η Skroutz Α.Ε. είναι το κορυφαίο digital brand πίσω από τη δημιουργία και την εξέλιξη των δυνατοτήτων της πρωτοποριακής μηχανής αναζήτησης και σύγκρισης τιμών και προϊόντων www.skroutz.gr. Η εταιρεία παρέχει ένα εύρος χρηστοκεντρικών λύσεων λογισμικού και πλατφόρμων ηλεκτρονικού εμπορίου αξιοποιώντας νέες τεχνολογίες και μεθοδολογίες, που αναδεικνύουν το πάθος του ανθρώπινου δυναμικού της.

Author

Η Γιώτα είναι μέλος του τμήματος πωλήσεων του Skroutz από το 2013. Χαζεύει στις ψηφιακές και φυσικές βιτρίνες από τότε που άρχισε να περπατάει!