Datathon 2015 - Το Skroutz γεμίζει δημιουργικότητα και πάθος για τα δεδομένα!

Πώς τα γραφεία του Skroutz, όπου καθημερινά ταλαντούχοι νέοι εργάζονται για να προσφέρουν την καλύτερη εμπειρία του E-commerce, μετατρέπονται σε έναν χώρο γεμάτο Data-analysts; Μα φυσικά, φιλοξενώντας ένα συναρπαστικό Datathon!

Το Datathon 2015, ένας ολοήμερος διαγωνισμός ανάλυσης και οπτικοποίησης δεδομένων, διοργανώθηκε το Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2015 για 2η συνεχόμενη χρονιά από το φοιτητικό σύλλογο ThinkBiz και φέτος φιλοξενήθηκε στο χώρο μας. Με στόχο την ανακάλυψη πολύτιμων πληροφοριών για μία επιχείρηση και την ανταλλαγή γνώσεων πάνω στα data, ο διαγωνισμός απευθυνόταν σε άτομα που με πάθος για το περιεχόμενο και αναλυτική σκέψη θα αποδέχονταν την πρόκληση της ανάλυσης δεδομένων και παρουσίασης των αποτελεσμάτων μέσα σε μερικές μόνο ώρες.

Από νωρίς το πρωί, το Skroutz Awesome Factory υποδέχτηκε τις 18 ομάδες με μικρές εκπλήξεις… τσαντούλες γεμάτες χρήσιμα δωράκια. Στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες γέμισαν τις μπαταρίες τους με νόστιμο πρωινό, ώστε με τόλμη και όρεξη να ξεκινήσουν δυναμικά το διαγωνισμό και να αντιμετωπίσουν το σετ των δεδομένων.

Ξεκινήσαμε με την παρουσίαση από την οργανωτική ομάδα του ThinkBiz και στη συνέχεια ο Δημήτρης από το δικό μας team διηγήθηκε την ιστορία πίσω από την οποία κρύβεται η δημιουργία και η λειτουργία του Skroutz. Έπειτα, ήρθε η σειρά της Μαργαρίτας να περιγράψει το σετ δεδομένων που δόθηκε στις ομάδες, αλλά και να δώσει μικρές συμβουλές για τους πιθανούς τρόπους με τους οποίους οι ομάδες θα μπορούσαν να ξεκινήσουν την ανάλυση, τις δημοφιλείς τάσεις και κατηγορίες των προϊόντων, καθώς και ορισμένα παραδείγματα χρήσιμων πληροφοριών για μία επιχείρηση.

Για τις επόμενες 8 ώρες οι ομάδες δούλεψαν ασταμάτητα αντιμετωπίζοντας μικρές και μεγάλες δυσκολίες, που δοκίμασαν την υπομονή και το πάθος τους. Μάλιστα, μια ομάδα κατάφερε να μάθει από το μηδέν το R, ένα υπολογιστικό πακέτο που προσφέρει δυνατότητες κατασκευής και στατιστικής ανάλυσης δεδομένων.

Η πρόκληση, όμως, δε σταμάτησε εκεί. Μετά την ανάλυση των δεδομένων και την εξαγωγή των πληροφοριών, οι data-teams κλήθηκαν να διαγωνιστούν και στο κομμάτι του visualization. Συγκεκριμένα, στο τέλος της ημέρας έπρεπε να παρουσιάσουν η καθεμία ξεχωριστά στους κριτές τα αποτελέσματά της ανάλυσης που έκαναν, με έναν τρόπο πρωτότυπο και δημιουργικό, ώστε τα ευρήματά τους να είναι κατανοητά ακόμα και στο κοινό που δεν είχε άμεση σχέση με την ανάλυση δεδομένων. 

Φυσικά, καθ’ όλη τη διάρκεια του event δε θα μπορούσε να λείπει η καθοδήγηση των ομάδων. Το ρόλο αυτό ανέλαβαν με μεγάλη υπευθυνότητα ο Δημήτρης, η Μαργαρίτα, ο Θαλής και ο Νίκος από την ομάδα του Skroutz και ο Σταύρος από την ομάδα της isMOOD. Οι μέντορες με ευχαρίστηση και επιμονή προσπάθησαν να δώσουν ένα “χέρι βοήθειας” όταν το απαιτούσαν οι περιστάσεις, αλλά παράλληλα και να εμψυχώσουν όλους τους διαγωνιζόμενους. 

Καθώς η ημέρα πλησίασε στο τέλος της, η ανάδειξη των νικητών αποδείχθηκε δύσκολη υπόθεση. Την κριτική επιτροπή του Datathon 2015 αποτέλεσαν ο Δαμιανός Χατζηαντωνίου (Αναπληρωτής Καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και Διευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών "Business Analytics"), ο Γιώργος Τσιφτσής (επικεφαλής της ομάδας Insights του Skroutz) και η Άννα Κασιμάτη (Co-founder της isMOOD), οι οποίοι βασίστηκαν σε κριτήρια όπως, η χρησιμότητα που προσέφεραν οι πληροφορίες στην επιχείρηση, τις τεχνικές και τις μεθόδους που χρησιμοποίησε η κάθε ομάδα, την οπτικοποίηση των ευρημάτων και το story-telling.

Η ομάδα που κατάφερε να ξεχωρίσει κατακτώντας τη δεύτερη θέση ήταν οι Μιχάλης Κωνσταντουλάκης, Μάνος Αγγελής και Νικόλαος Σαμπάτης, ενώ το πρώτο βραβείο απέσπασε η ομάδα της Αγγελικής Ρωμανού και της Αναστασίας Γρίβα. 

Μαζί με τις νικητήριες ομάδες, υπερηφάνεια ένιωσε και η ομάδα του Skroutz, που για ακόμη μια φορά στήριξε τη διοργάνωση του Datathon ως χρυσός χορηγός και με ιδιαίτερη χαρά φιλοξένησε ταλαντούχα νέα παιδιά γεμάτα φιλοδοξίες και πάθος για τα data. Το φετινό Datathon έκλεισε με άφθονο networking, μουσική και ποτό και τη δέσμευση να επαναληφθεί με την ίδια επιτυχία και του χρόνου. 

Κι επειδή μια εικόνα αξίζει όσες χίλιες λέξεις, δείτε όλες τις φωτογραφίες και τα στιγμιότυπα του διαγωνισμού στο άλμπουμ μας.

Καλή συνέχεια, λάτρεις των Big-data!

Ποιοι είμαστε

Offices

Η Skroutz Α.Ε. ιδρύθηκε το 2005 και δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών τεχνολογίας, δημιουργώντας πρωτοποριακές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου και ιστοσελίδες υψηλής απόδοσης.

Με έδρα την Αθήνα, η Skroutz Α.Ε. είναι το κορυφαίο digital brand πίσω από τη δημιουργία και την εξέλιξη των δυνατοτήτων της πρωτοποριακής μηχανής αναζήτησης και σύγκρισης τιμών και προϊόντων www.skroutz.gr. Η εταιρεία παρέχει ένα εύρος χρηστοκεντρικών λύσεων λογισμικού και πλατφόρμων ηλεκτρονικού εμπορίου αξιοποιώντας νέες τεχνολογίες και μεθοδολογίες, που αναδεικνύουν το πάθος του ανθρώπινου δυναμικού της.

Author

Content Marketing Specialist στο Skroutz. Λατρεύει τα ταξίδια, το online shopping και ανθρώπους με χαμόγελο της crest.