Το «μυστήριο» της γένεσης μιας κατηγορίας στο Skroutz

Ένα από τα μεγαλύτερα «μυστήρια» που απασχολούν τους συνεργάτες μας και ενίοτε τους χρήστες μας, είναι τα κριτήρια με τα οποία δημιουργούμε και ξεχωρίζουμε τις κατηγορίες προϊόντων που προβάλλονται στο www.skroutz.gr.

Αν και σε ορισμένους μπορεί να φαίνονται τυχαία, το σίγουρο είναι πως κάθε άλλο παρά τυχαία είναι.

Σίγουρα αποτελεί έναν ιδιαίτερα δύσκολο γρίφο που καλούμαστε να λύσουμε ως ομάδα περιεχομένου, δεδομένου ότι στο www.skroutz.gr προβάλλονται όλων των ειδών τα προιόντα. Παρόλο που η δημιουργία μίας ξεχωριστής κατηγορίας για κάθε τύπο προϊόντος μοιάζει από μόνη της θεμιτή, σε βάθος χρόνου μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνη, καθώς με την κατάχρηση της συγκεκριμένης πρακτικής μπορεί να επηρεαστεί η εμπειρία των χρηστών στο σύνολο της ιστοσελίδας. Αναλογιστείτε μόνο, ότι η δημιουργία πάρα πολλών κατηγοριών θα δημιουργούσε ένα λαβύρινθο, που ούτε ο μίτος της Αριάδνης δε θα βοηθούσε για να βγάλετε άκρη.

Κρατώντας στο πίσω μέρος του μυαλού μας τα παραπάνω, κάθε κατηγορία δημιουργείται με τα εξής κριτήρια:

  • Η συμμετοχή αρκετών e-shops που διαθέτουν τα συγκεκριμένα προϊόντα της κατηγορίας
  • Μία σεβαστή πληθώρα προϊόντων που θα απαρτίσουν την εν λόγω κατηγορία
  • Η αυξημένη ζήτηση κι οι αναζητήσεις/trends για αυτά τα προϊόντα

Ειδικά για το 3ο κριτήριο, η ομάδα αναλύει δεδομένα αντλημένα τόσο από δικά μας στατιστικά εργαλεία, όσο και από «εξωτερικά» εργαλεία, όπως είναι τα Google Analytics, Google Trends, Keyword search κ.λπ.

Το κλειδί στη χρήση των παραπάνω εργαλείων είναι η σωστή ερμηνεία των δεδομένων που μας παρέχουν. Προσπαθούμε δηλαδή, να αποκωδικοποιήσουμε τις συμπεριφορές και τις τάσεις των επισκεπτών του www.skroutz.gr για να προλαβαίνουμε τις ανάγκες σας. Ένα απο τα βασικότερα ερωτήματα που μας απασχολούν συνεχώς, είναι εάν απλά κάνετε “window shopping” (χάζι ελληνιστί) ή πραγματικά ενδιαφέρεστε να αγοράσετε.

Σε τελική ανάλυση, το ακρωνύμιο AIDA, το οποίο χρησιμοποιούν εκτενώς οι marketers και προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων Attention, Interest, Desire, Action, αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο για εμάς, στη δημιουργία αλλά και την περαιτέρω βελτίωση των κατηγοριών μας.

Με βάση τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας, την εμπειρία αλλά και το ένστικτό μας, επιδιώκουμε να είμαστε ένα βήμα μπροστά. Αναδεικνύουμε κάθε κατηγορία την κατάλληλη περίοδο, ώστε να τραβήξουμε την προσοχή σας (Attention) σε αυτήν την κατηγορία και να ικανοποιήσουμε πιο αποτελεσματικά τις ανάγκες και τις επιθυμίες σας.

Εάν αντιληφθούμε ότι υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον (Interest), προχωράμε στον περαιτέρω διαχωρισμό και οργάνωση της κατηγορίας, ώστε να βρίσκετε πιο εύκολα και πιο ξεκούραστα τα προιόντα για τα οποία ενδιαφέρεστε.

Τέλος, προκειμένου να δημιουργηθεί η επιθυμία (desire) και η πραγματική αγορά (action), μία κατηγορία μπορεί να βελτιωθεί περαιτέρω με τρόπους που απαιτούν πλέον τη συνεργασία όλων των ομάδων του www.skroutz.gr. Το marketing αναλαμβάνει την προβολή και επικοινωνία, το τμήμα ποιοτικού ελέγχου συντάσσει οδηγούς αγοράς και το τμήμα υποστήριξης το ρόλο της βοήθειας προς εσάς και τα καταστήματα μας.

Στο www.skroutz.gr υπάρχουν πλέον πάνω από 3.500.000 προϊόντα σε 1.000 διαφορετικές κατηγορίες και στόχος όλων μας είναι, να έχετε στη διάθεσή σας όλες τις πληροφορίες όταν κάνετε την έρευνά σας και να είστε πλήρως ενημερωμένοι, πραγματοποιώντας έξυπνα τις online αγορές σας!

Ποιοι είμαστε

Offices

Η Skroutz Α.Ε. ιδρύθηκε το 2005 και δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών τεχνολογίας, δημιουργώντας πρωτοποριακές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου και ιστοσελίδες υψηλής απόδοσης.

Με έδρα την Αθήνα, η Skroutz Α.Ε. είναι το κορυφαίο digital brand πίσω από τη δημιουργία και την εξέλιξη των δυνατοτήτων της πρωτοποριακής μηχανής αναζήτησης και σύγκρισης τιμών και προϊόντων www.skroutz.gr. Η εταιρεία παρέχει ένα εύρος χρηστοκεντρικών λύσεων λογισμικού και πλατφόρμων ηλεκτρονικού εμπορίου αξιοποιώντας νέες τεχνολογίες και μεθοδολογίες, που αναδεικνύουν το πάθος του ανθρώπινου δυναμικού της.

Author

"Εξόριστος" στην Τουρκία όπου επιβλέπει το Alve. Γνωστός και ως Heisenberg λόγω της απροσδιοριστίας με την οποία διαχειριζόταν το περιεχόμενο του Skroutz.