Πληροφορίες για την Black Friday 2024
Τι είναι η Black Friday;
Η Black Friday (Μαύρη Παρασκευή), η οποία έχει τις ρίζες της στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, είναι η επόμενη ημέρα μετά τη μεγάλη εθνική εορτή των Ευχαριστιών (Thanksgiving), η οποία γιορτάζεται την 4η Πέμπτη κάθε Νοέμβρη. Σηματοδοτεί την αρχή της χριστουγεννιάτικης εμπορικής περιόδου και είναι συνυφασμένη με τις μεγάλες προσφορές που κάνουν τα εμπορικά καταστήματα εκείνη τη μέρα.
Υπάρχουν αρκετές εκδοχές σχετικά με την προέλευση της ονομασίας Black Friday, με την επικρατέστερη να είναι ότι ο όρος αυτός έχει να κάνει με την κερδοφορία των επιχειρήσεων την ημέρα των εκπτώσεων, σε αντίθεση με τη ζημία που είχαν την υπόλοιπη χρονιά. Οι επιχειρήσεις λοιπόν, εκείνη τη μέρα, περνούσαν από τα “κόκκινα” (ζημία) στα “μαύρα” (κερδοφορία).
Πότε είναι η Black Friday στην Ελλάδα για το 2024;
Το 2024, οι προσφορές της Μπλακ Φράιντεϊ θα πραγματοποιηθούν στις 29 Νοεμβρίου, αν και πολλά καταστήματα συνηθίζουν να ξεκινούν τις προσφορές αρκετές ημέρες νωρίτερα. Στο Skroutz έχεις τη δυνατότητα να βλέπεις κάθε προσφορά που γίνεται από τα καταστήματα αρκετές ημέρες πριν από την Black Friday.
Ποια καταστήματα συμμετέχουν στην Black Friday;
Πολλά καταστήματα, ανάμεσά τους και οι μεγάλες αλυσίδες, έδωσαν το παρόν το 2023. Αν λάβουμε υπόψιν ότι ο θεσμός αυτός είναι σχετικά καινούριος στην Ελλάδα, το 2024 αναμένεται να ακολουθήσουν πολλά ακόμη καταστήματα από την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και την υπόλοιπη Ελλάδα. Στο Skroutz θα βρεις εκπτώσεις για σχεδόν όλες τις κατηγορίες προϊόντων, όπως Κινητά & Smartphones, iPhones, Laptops, Τηλεοράσεις, Ρούχα & Παπούτσια, Εργαλεία, Ρολόγια, Tablets και άλλα πολλά!
Πώς με βοηθάει το Skroutz στην αναζήτηση προσφορών;
Με απλά λόγια: κάνουμε τη ζωή σου πιο εύκολη!
Συγκεντρώνουμε όλες τις Black Friday προσφορές από χιλιάδες καταστήματα σε μία σελίδα, έτσι ώστε να μη χάνεις καμία.
Επιπλέον, στην ίδια σελίδα, θα βρεις και όλα τα αποκλειστικά Plus Deals του Skroutz, για ακόμα περισσότερες επιλογές προσφορών.
Χρησιμοποίησε τα φίλτρα που έχουμε προσθέσει με τις κατηγορίες στις οποίες υπάρχουν προσφορές, για να μπορείς πολύ εύκολα και γρήγορα να εντοπίσεις αυτή που σε ενδιαφέρει!
Μην ξεχνάς ότι μπορείς να ταξινομήσεις τα προϊόντα ανά τιμή, δημοτικότητα και πτώση τιμής (η μεγαλύτερη πτώση φαίνεται πρώτη). Τέλος, μπορείς να συμβουλεύεσαι πάντα το γράφημα εξέλιξης τιμής κάθε προϊόντος, ώστε να ενημερώνεσαι ανά πάσα στιγμή για την πορεία της τιμής του.
Μην ξεχνάς επίσης, τις προσφορές της Cyber Monday, τη Δευτέρα που ακολουθεί την Black Friday, που αφορά κυρίως online ευκαιρίες στην τεχνολογία και όχι μόνο.
Ποιες κατηγορίες είναι οι πιο δημοφιλείς για Black Friday προσφορές;
Οι Top 10 Κατηγορίες που επισκέπτονται οι χρήστες είναι οι εξής:
- Κινητά Τηλέφωνα
- Sneakers
- Τηλεοράσεις
- Ανδρικά Μπουφάν
- Αθλητικά Παπούτσια
- Smartwatches
- Bluetooth Handsfree
- Ανδρικά Φούτερ
- Γυναικεία Μποτάκια
- Θήκες Κινητών
Απολογισμός Black Friday 2022
Το Skroutz παρουσιάζει για μια ακόμη χρονιά το Black Friday 2022 Report,
δίνοντας έμφαση στο πώς κινήθηκαν οι αγορές των καταναλωτών, στις κατηγορίες
προϊόντων που επέλεξαν περισσότερο, αλλά και στις οικογένειες προϊόντων που
οι χρήστες αξιοποίησαν στο έπακρο τις προσφορές και τις εκπτώσεις.
Συγκεκριμένα, η ομάδα του Skroutz συνέλεξε και ανέλυσε τα δεδομένα για την
καταναλωτική συμπεριφορά και την αγοραστική τάση, σύμφωνα με την κίνηση στην
πλατφόρμα και τις πωλήσεις των συνεργαζόμενων καταστημάτων.
Επίδραση στην αγορά και τα καταστήματα
Τα κύρια συμπεράσματα που προκύπτουν για την επίδραση της Black Friday 2022 είναι τα ακόλουθα:
- Οι προσφορές διήρκησαν τουλάχιστον μία εβδομάδα, ξεκινώντας από το Σάββατο πριν την Black Friday.
- Οι επισκέψεις που πραγματοποιήθηκαν στο Skroutz, ξεπέρασαν τα 10 εκατομμύρια.
- Ο όγκος των παραγγελιών άγγιξε σχεδόν τις 600.000.
- Η μέση τιμή του καλαθιού για αγορές μέσω Skroutz αυξήθηκε σε σχέση με το 2021 σχεδόν κατά 39%.
- Η μελέτη αφορά σε δεδομένα για την περίοδο 21/11-27/11/22 σε σύγκριση με 22/11-28/11/21.

Οι πιο δημοφιλείς οικογένειες προϊόντων
- Οι οικογένειες προϊόντων «Σπίτι-Κήπος», «Τεχνολογία», αλλά και η «Μόδα» βρέθηκαν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των καταναλωτών, παρουσιάζοντας το μεγαλύτερο ποσοστό επισκέψεων.
- Ωστόσο, η οικογένεια προϊόντων με το μεγαλύτερο αριθμό παραγγελιών φέτος ήταν η «Υγεία και Ομορφιά», η οποία κατέλαβε την πρώτη θέση με ποσοστό 23,40%.
- Η οικογένεια προϊόντων «Μόδα» κατέλαβε την τρίτη θέση στη λίστα των δημοφιλέστερων με βάση τις αναζητήσεις. Ενώ η οικογένεια προϊόντων «Τεχνολογία» κατέλαβε την πρώτη θέση για μια ακόμα χρονιά με βάση τον παραγόμενο τζίρο.

Οι top-10 κατηγορίες σε πωλήσεις, clicks και παραγόμενο τζίρο (GMV)
Την υψηλότερη θέση σε αναζητήσεις, αλλά και παραγόμενο τζίρο, κατέλαβαν και φέτος τα κινητά τηλέφωνα. Ωστόσο, όσον αφορά τον αριθμό παραγγελιών οι θήκες κινητών, αλλά και τα sneakers, είχαν την τιμητική τους, καταλαμβάνοντας τις δύο πρώτες θέσεις.

Σύγκριση τιμών & πραγματικές Black Friday προσφορές
H ομάδα του Skroutz προέβη σε συγκριτική ανάλυση της τιμής πώλησης των προϊόντων κατά την εβδομάδα της Black Friday και της αρχικής τιμής πώλησης κατά την προηγούμενη περίοδο, δηλ. την εβδομάδα 21-27/11/2022.
- Συνολικά, το 25,01% των προϊόντων αγοράστηκε σε πιο οικονομική τιμή, ενώ το 9,32% των προϊόντων αγοράστηκε σε υψηλότερη τιμή.
- Οι οικογένειες προϊόντων στις οποίες οι καταναλωτές αξιοποίησαν στο έπακρο τις προσφορές ήταν οι «Μόδα», «Hobby & Αθλητισμός», «Παιδικά- Βρεφικά» και «Υγεία & Ομορφιά», με τη «Μόδα» να καταλαμβάνει την πρώτη θέση με ποσοστό 45,72%.

Κατηγορίες με τις υψηλότερες σε έκπτωση αγορές
- Πιο συγκεκριμένα, οι κατηγορίες που μονοπώλησαν το ενδιαφέρον των καταναλωτών και αξιοποίησαν τις προσφορές είναι οι «Παιδικά φορέματα» και «Παιδικά μπουφάν», με την κατηγορία «Gaming Headsets» να ακολουθεί στην τρίτη θέση με ποσοστό 66,36%.
- Στην αντίπερα όχθη, η κατηγορία «Ανδρικά Πουκάμισα» με ποσοστό 7,67% παρουσιάζει το υψηλότερο ποσοστό για τις αγορές που έγιναν ακριβότερα σε σχέση με τις τιμές πριν από την Black Friday εβδομάδα.

Σημείωση: Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ελεύθερα τα δεδομένα και τα γραφήματα από την έρευνα του Skroutz για κάθε σκοπό (εμπορικό ή μη εμπορικό), εφόσον υπάρχει αναφορά και σύνδεσμος προς την πηγή των πληροφοριών: skroutz.gr/black-friday