Οι προκλήσεις της ομάδας περιεχομένου του Skroutz

17/10/2019 life at skroutz
0

Η ομάδα περιεχομένου είναι υπεύθυνη για τη διαχείριση των προϊόντων που εμπορεύονται τα καταστήματα τα οποία συμμετέχουν στην πλατφόρμα του Skroutz. Ο ρόλος της είναι να δημιουργεί περιεχόμενο και να φροντίζει ώστε αυτό να προβάλλεται στους επισκέπτες της σελίδας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Το περιεχόμενο αφορά τις πληροφορίες που συνοδεύουν κάθε προϊόν: εικόνες, video, περιγραφές, οδηγούς αγοράς, reviews κλπ. Όλες αυτές οι πληροφορίες ενσωματώνονται στις σελίδες των προϊόντων που εμφανίζονται στο Skroutz, δίνοντας στους επισκέπτες μια ολοκληρωμένη εικόνα για κάθε προϊόν.

Η δημιουργία αυτού του περιεχομένου δεν είναι εύκολη υπόθεση. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα προβάλουν στις σελίδες τους τα προϊόντα που διαθέτουν, με το δικό τους ξεχωριστό τρόπο. Συνήθως αντλούν την αρχική πληροφορία από τους κατασκευαστές και την προσαρμόζουν έτσι ώστε να εξυπηρετεί τις δικές τους ανάγκες. Αυτό σημαίνει ότι το ίδιο προϊόν μπορεί να προβάλλεται από 10 διαφορετικά καταστήματα με 10 διαφορετικούς τρόπους:

Πώς διαχειρίζεται η ομάδα όλο αυτό το περιεχόμενο; Ακολουθώντας τα εξής βήματα:

  1. Ελέγχει τις εγγραφές προϊόντων που στέλνουν τα καταστήματα για τυχόν λάθη, ελλείψεις, αστοχίες. Αν εντοπίσει κάτι, επικοινωνεί με τα καταστήματα για διορθώσεις. Αν το κατάστημα προβεί στις διορθώσεις το προϊόν τελικά θα προβληθεί, διαφορετικά δε θα εμφανιστεί στην πλατφόρμα.

  2. Εξαιρεί προϊόντα που για νομικούς λόγους απαγορεύεται η online προβολή τους και προϊόντα που δεν πληρούν τις προδιαγραφές των κατηγοριών στις οποίες θα εμφανιστούν.

  3. Ταξινομεί στις σωστές κατηγορίες τα υπόλοιπα προϊόντα (μη προβληματικά).

  4. Ομαδοποιεί τα ίδια προϊόντα σε μία εγγραφή, έτσι ώστε να μην βλέπει ο επισκέπτης πολλές φορές το ίδιο προϊόν σε μία κατηγορία. Με τον τρόπο αυτό γίνεται εφικτή και η σύγκριση τιμών μεταξύ καταστημάτων.

  5. Εμπλουτίζει τις σελίδες προϊόντων που δημιουργεί, με χαρακτηριστικά, περιγραφές, πολλαπλές εικόνες, βίντεο, παραλλαγές (σε μέγεθος, ποσότητα, χρώμα κλπ), ώστε να βοηθήσει τους επισκέπτες να καταλήξουν σε αγορές.

Τη δουλειά του Content ενισχύουν αυτόματοι μηχανισμοί, ώστε η διαχείριση και επεξεργασία των προϊόντων να μη γίνεται αποκλειστικά από ανθρώπους. Βάσει του αριθμού των συνεργαζόμενων καταστημάτων, τα οποία πλέον φτάνουν περίπου τα 3.600+ και του όγκου των περίπου 9 εκατομμυρίων εισερχόμενων προϊόντων, κάτι τέτοιο θα απαιτούσε το τριπλάσιο ανθρώπινο δυναμικό. 

Ο,τιδήποτε μπορεί να αυτοματοποιηθεί σαν ενέργεια ή διαδικασία, μας δίνει την πολυτέλεια να αναπτύξουμε περαιτέρω τις κατηγορίες που εμφανίζουμε στους επισκέπτες, σε επίπεδο πληροφορίας και γενικότερης εμπειρίας ανά σελίδα.

Οι στόχοι της ομάδας περιεχομένου χωρίζονται σε 2 άξονες:

Την επεξεργασία των προϊόντων έτσι ώστε να εμφανιστούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στον επισκέπτη μέσα από τις κατηγορίες του Skroutz.

Για το λόγο αυτό δημιουργούμε σελίδες προϊόντων, οι οποίες περιέχουν κάθε δυνατή πληροφορία. Μέσα από αυτές τις σελίδες ο επισκέπτης του Skroutz μπορεί να δει: εικόνες, χαρακτηριστικά, κωδικό/μοντέλο, κατασκευαστή, τα καταστήματα που εμπορεύονται τα είδη και τις αντίστοιχες τιμές τους μαζί με τα μεταφορικά του κάθε καταστήματος. Στο ίδιο περιβάλλον εμφανίζονται και τα reviews άλλων μελών της σελίδας που έχουν προβεί σε αγορά, οι οποίοι δίνουν ένα χρήσιμο feedback, ενώ παρέχεται η δυνατότητα να γίνουν ερωτήσεις/συζητήσεις σχετικές με τα προϊόντα αυτά.

Μέσα από τις κατηγορίες που περιέχουν πλέον έναν πολύ μεγάλο αριθμό προϊόντων, οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τις επιλογές των φίλτρων, για να περιορίσουν τα αποτελέσματα των αναζητήσεων τους. Επίσης μπορούν σε πολλές από αυτές τις κατηγορίες να συγκρίνουν μεταξύ τους διαφορετικά προϊόντα. Αυτές οι δυνατότητες δίνονται μέσα από τα χαρακτηριστικά που προσθέτουμε σε κάθε προϊόν  και τα φίλτρα που εμφανίζουμε στις κατηγορίες, ώστε να βοηθήσουμε τους επισκέπτες να καταλήξουν εύκολα σε αυτό που τους ενδιαφέρει.

Τη δημιουργία ενός άρτιου περιεχομένου, εμπλουτισμένου με τόση πληροφορία, ώστε ο επισκέπτης να μη χρειάζεται να κάνει περαιτέρω έρευνα για να οδηγηθεί στην επιθυμητή αγορά.

Για κάθε προϊόν κάνουμε έλεγχο και εντοπίζουμε κάθε δυνατή πληροφορία την οποία ενσωματώνουμε στη σελίδα του προϊόντος που εμφανίζουμε στην πλατφόρμα του Skroutz. Έτσι, σε κάθε προϊόν προσθέτουμε όπου είναι δυνατόν:

  • Αναλυτικές Περιγραφές: Για τη χρήση, δράση και τα συστατικά του κάθε προϊόντος.

  • Πολλαπλές εικόνες: Πολλές και διαφορετικές λήψεις από όλες τις όψεις του κάθε προϊόντος.

  • Παραλλαγές: Του ίδιου προϊόντος σε χρώμα, ποσότητα, μέγεθος, διαστάσεις κ.λ.π.

  • Videos: Με την παρουσίαση και χρήση του προϊόντος.

  • Guides/Blog Posts: Οδηγοί αγοράς που δίνουν συμβουλές και καθοδηγούν τους επισκέπτες στις αγορές τους.

Οι πηγές που χρησιμοποιούμε για να αντλήσουμε τις πληροφορίες που συνοδεύουν τα προϊόντα, είναι κυρίως οι επίσημες σελίδες των κατασκευαστών και brands μιας και τα συνεργαζόμενα καταστήματα συνήθως δε διαθέτουν ολόκληρη την πληροφορία ή δεν τη στέλνουν σε εμάς. Έτσι και αλλιώς, οποιαδήποτε εισερχόμενη πληροφορία θα πρέπει να ελέγχεται, ώστε αυτό που τελικά προβάλουμε στους καταναλωτές να είναι σωστό και εξακριβωμένο.  

Στα πλαίσια της προσπάθειας μας να είμαστε αξιόπιστοι, κάνουμε συνεχείς ελέγχους σε προϊόντα και καταστήματα, ενώ παράλληλα φροντίζουμε οι κατηγορίες μας να είναι ενημερωμένες και περιεκτικές. Μέσα από συνεχείς μετρήσεις και έρευνες, ανακαλύπτουμε τις ανάγκες των χρηστών και φροντίζουμε να τις καλύψουμε τουλάχιστον στο πρώτο στάδιο της αναζήτησης και εύρεσης προϊόντων. 

Σε πολλές κατηγορίες μας περάσαμε και στο επόμενο στάδιο με την προσθήκη του καλαθιού, μέσα από το οποίο ο καταναλωτής αγοράζει απευθείας μέσα από το Skroutz προϊόντα όπως καλλυντικά, φαρμακευτικά, παιχνίδια, ρολόγια. Ακολουθούν και άλλες κατηγορίες προϊόντων που σταδιακά θα ενταχθούν στο έξυπνο καλάθι.

Ποιοι είμαστε

Offices

Η Skroutz Α.Ε. ιδρύθηκε το 2005 και δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών τεχνολογίας, δημιουργώντας πρωτοποριακές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου και ιστοσελίδες υψηλής απόδοσης.

Με έδρα την Αθήνα, η Skroutz Α.Ε. είναι το κορυφαίο digital brand πίσω από τη δημιουργία και την εξέλιξη των δυνατοτήτων της πρωτοποριακής μηχανής αναζήτησης και σύγκρισης τιμών και προϊόντων www.skroutz.gr. Η εταιρεία παρέχει ένα εύρος χρηστοκεντρικών λύσεων λογισμικού και πλατφόρμων ηλεκτρονικού εμπορίου αξιοποιώντας νέες τεχνολογίες και μεθοδολογίες, που αναδεικνύουν το πάθος του ανθρώπινου δυναμικού της.

Author

Η Θάλεια είναι Head of Content και μέλος της ομάδας του Skroutz από το 2009. Μια εταιρεία γεμάτη από προγραμματιστές, designers και tech experts πάντα χρειάζεται μία γυναικεία πινελιά. Το moto της "Keep your heels, heads and standards high".