Πληροφορίες για την Black Friday 2024
Τι είναι η Black Friday;
Η Black Friday (Μαύρη Παρασκευή), η οποία έχει τις ρίζες της στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, είναι η επόμενη ημέρα μετά τη μεγάλη εθνική εορτή των Ευχαριστιών (Thanksgiving), η οποία γιορτάζεται την 4η Πέμπτη κάθε Νοέμβρη. Σηματοδοτεί την αρχή της χριστουγεννιάτικης εμπορικής περιόδου και είναι συνυφασμένη με τις μεγάλες προσφορές που κάνουν τα εμπορικά καταστήματα εκείνη τη μέρα.
Υπάρχουν αρκετές εκδοχές σχετικά με την προέλευση της ονομασίας Black Friday, με την επικρατέστερη να είναι ότι ο όρος αυτός έχει να κάνει με την κερδοφορία των επιχειρήσεων την ημέρα των εκπτώσεων, σε αντίθεση με τη ζημία που είχαν την υπόλοιπη χρονιά. Οι επιχειρήσεις λοιπόν, εκείνη τη μέρα, περνούσαν από τα “κόκκινα” (ζημία) στα “μαύρα” (κερδοφορία).
Πότε είναι η Black Friday στην Ελλάδα για το 2024;
Το 2024, οι προσφορές της Μπλακ Φράιντεϊ θα πραγματοποιηθούν στις 29 Νοεμβρίου, αν και πολλά καταστήματα συνηθίζουν να ξεκινούν τις προσφορές αρκετές ημέρες νωρίτερα. Στο Skroutz έχεις τη δυνατότητα να βλέπεις κάθε προσφορά που γίνεται από τα καταστήματα αλλά και αποκλειστικές εκπτώσεις από μεγάλα brands αρκετές ημέρες πριν από την Black Friday.
Ποια καταστήματα συμμετέχουν στην Black Friday;
Πολλά καταστήματα, ανάμεσά τους και οι μεγάλες αλυσίδες αλλά και brands, έδωσαν το παρόν το 2023 με προσφορές αλλά και αποκλειστικές εκπτώσεις για τους επισκέπτες του Skroutz. Στο Skroutz θα βρεις εκπτώσεις για σχεδόν όλες τις κατηγορίες προϊόντων, όπως Κινητά & Smartphones, iPhones, Laptops, Τηλεοράσεις, Ρούχα & Παπούτσια, Εργαλεία, Ρολόγια, Tablets και άλλα πολλά!
Πώς με βοηθάει το Skroutz στην αναζήτηση προσφορών;
Με απλά λόγια: κάνουμε τη ζωή σου πιο εύκολη!
Συγκεντρώνουμε όλες τις Black Friday προσφορές από χιλιάδες καταστήματα σε μία σελίδα, έτσι ώστε να μη χάνεις καμία.
Επιπλέον, στην ίδια σελίδα, θα βρεις και όλα τα αποκλειστικά Plus Deals του Skroutz, για ακόμα περισσότερες επιλογές προσφορών.
Ταυτόχρονα συνεργαζόμαστε με τα αγαπημένα σου brands για να εξασφαλίσουμε αποκλειστικές εκπτώσεις και προσφορές και σου παρέχουμε ευκολίες πληρωμής όπως το πρόγραμμα “Δόσεις για όλους”, αγορές με πιστωτική, χρεωστική ή προπληρωμένη κάρτα.
Χρησιμοποίησε τα φίλτρα που έχουμε προσθέσει με τις κατηγορίες στις οποίες υπάρχουν προσφορές, για να μπορείς πολύ εύκολα και γρήγορα να εντοπίσεις αυτή που σε ενδιαφέρει!
Μην ξεχνάς ότι μπορείς να ταξινομήσεις τα προϊόντα ανά τιμή, δημοτικότητα και πτώση τιμής (η μεγαλύτερη πτώση φαίνεται πρώτη). Τέλος, μπορείς να συμβουλεύεσαι πάντα το γράφημα εξέλιξης τιμής κάθε προϊόντος, ώστε να ενημερώνεσαι ανά πάσα στιγμή για την πορεία της τιμής του.
Μην ξεχνάς επίσης, τις προσφορές της Cyber Monday, τη Δευτέρα που ακολουθεί την Black Friday, που αφορά κυρίως online ευκαιρίες στην τεχνολογία και όχι μόνο.
Ποιες κατηγορίες είναι οι πιο δημοφιλείς για Black Friday προσφορές;
Οι Top 10 Κατηγορίες που επισκέπτονται οι χρήστες είναι οι εξής:
Απολογισμός Black Friday 2023
Το Skroutz παρουσιάζει για μια ακόμη χρονιά το Black Friday 2023 Report,
δίνοντας έμφαση στο πώς κινήθηκαν οι αγορές των καταναλωτών, στις κατηγορίες
προϊόντων που επέλεξαν περισσότερο, αλλά και στις οικογένειες προϊόντων που
οι χρήστες αξιοποίησαν στο έπακρο τις προσφορές και τις εκπτώσεις.
Συγκεκριμένα, η ομάδα του Skroutz συνέλεξε και ανέλυσε τα δεδομένα για την
καταναλωτική συμπεριφορά και την αγοραστική τάση, σύμφωνα με την κίνηση στην
πλατφόρμα και τις πωλήσεις των συνεργαζόμενων καταστημάτων.
Επίδραση στην αγορά και τα καταστήματα
Τα κύρια συμπεράσματα που προκύπτουν για την επίδραση της Black Friday 2023 είναι τα ακόλουθα:
- Η περίοδος προσφορών φέτος διευρύνθηκε και διήρκησε όλο τον μήνα του Νοεμβρίου, με αποκορύφωμα το τετραήμερο μεταξύ Black Friday και Cyber Monday.
- Οι επισκέψεις που πραγματοποιήθηκαν στο Skroutz, κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι και έφτασαν τα 10 εκατομμύρια.
- Σύνολο πωλήθηκαν πάνω από 620.000 προϊόντα.
- Η μέση τιμή του καλαθιού για αγορές μέσω Skroutz αυξήθηκε σε σχέση με το 2022 κατά 21,52%.
- Οι παραδόσεις σε Skroutz Points αυξήθηκε κατά 108,94% σε σχέση με το 2022.
- Η μελέτη αφορά σε δεδομένα για την περίοδο 20-26/11/2023 σε σύγκριση με 21-27/11/2022.

Οι πιο δημοφιλείς οικογένειες προϊόντων
- Οι οικογένειες προϊόντων «Σπίτι-Κήπος», «Τεχνολογία», αλλά και η «Μόδα» βρέθηκαν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των καταναλωτών, παρουσιάζοντας το μεγαλύτερο ποσοστό επισκέψεων.
- Η οικογένεια προϊόντων με το μεγαλύτερο αριθμό παραγγελιών φέτος ήταν η «Σπίτι-Κήπος», η οποία κατέλαβε την πρώτη θέση με ποσοστό 25,60%.
- Η οικογένεια προϊόντων «Μόδα» κατέλαβε την τρίτη θέση στη λίστα των δημοφιλέστερων με βάση τις επισκέψεις. Ενώ η οικογένεια προϊόντων «Σπίτι-Κήπος» κατέλαβε την πρώτη θέση με βάση τον παραγόμενο τζίρο, ρίχνοντας στην δεύτερη θέση την «Τεχνολογία».

Οι top-10 κατηγορίες σε πωλήσεις, clicks και παραγόμενο τζίρο (GMV)
Την υψηλότερη θέση σε επισκέψεις, αλλά και παραγόμενο τζίρο, κατέλαβαν και φέτος τα κινητά τηλέφωνα. Ωστόσο, όσον αφορά τον αριθμό παραγγελιών οι θήκες κινητών, αλλά και τα sneakers, είχαν την τιμητική τους για ακόμα μία χρονιά, καταλαμβάνοντας τις δύο πρώτες θέσεις.

Σύγκριση τιμών & πραγματικές Black Friday προσφορές
H ομάδα του Skroutz προέβη σε συγκριτική ανάλυση της τιμής πώλησης των προϊόντων κατά την εβδομάδα της Black Friday 20-26/11 και της αρχικής τιμής πώλησης κατά την προηγούμενη περίοδο, δηλ. την εβδομάδα 6-12/11.
- Συνολικά, το 22,78% των προϊόντων αγοράστηκε σε πιο οικονομική τιμή, ενώ το 9,39% των προϊόντων αγοράστηκε σε υψηλότερη τιμή.
- Οι οικογένειες προϊόντων στις οποίες οι καταναλωτές αξιοποίησαν στο έπακρο τις προσφορές ήταν οι «Μόδα» και τα «Παιδικά-Βρεφικά», με τη «Μόδα» να καταλαμβάνει την πρώτη θέση με ποσοστό 36,44%.

Κατηγορίες με τις υψηλότερες σε έκπτωση αγορές
- Πιο συγκεκριμένα, οι κατηγορίες που μονοπώλησαν το ενδιαφέρον των καταναλωτών και αξιοποίησαν τις προσφορές είναι οι «Ριχτάρια» και «Παιδικές Χαρές», με την κατηγορία «Ανδρικά Πουκάμισα» να ακολουθεί στην τρίτη θέση με ποσοστό 64,75%.
- Στην αντίπερα όχθη, η κατηγορία «Ανδρικές Μπλούζες» με ποσοστό 7,80% παρουσιάζει το υψηλότερο ποσοστό για τις αγορές που έγιναν ακριβότερα σε σχέση με τις τιμές πριν από την Black Friday εβδομάδα.

Tα 10 δημοφιλέστερα προϊόντα των “Black Friday Wishlists” που πετύχαμε χαμηλότερες τιμές
Φέτος για πρώτη φορά, η Skroutz παρουσίασε την “Black Friday Wishlist” ώστε να βελτιώσει ακόμα περισσότερο την αγοραστική εμπειρία του καταναλωτή.
Με την ενέργεια αυτή κάθε φορά που οι χρήστες της πλατφόρμας προσέθεταν προϊόντα στα “Αγαπημένα” τους, αυτά έμπαιναν αυτόματα και στη λίστα “Black Friday Wishlist”.
Το Skroutz συγκέντρωσε τα προϊόντα αυτά, εντόπισε εκείνα που μονοπώλησαν το ενδιαφέρον των χρηστών και επικοινώνησε με τα συνεργαζόμενα καταστήματα πετυχαίνοντας καλύτερες τιμές.
Τα 10 πιο δημοφιλή προϊόντα που προστέθηκαν στις “Black Friday Wishlist” και το Skroutz πέτυχε την πτώση της τιμής τους σε συνεργασία με τα καταστήματα της πλατφόρμας ήταν:
- Philips Φριτέζα Αέρος με Αποσπώμενο Κάδο 6.2lt Μαύρη
- Tommy Hilfiger Ανδρικό Φούτερ με Κουκούλα και Τσέπες Fleece Λευκό
- Xiaomi Κινητό 13T 5G Dual SIM (8GB/256GB) Μαύρο
- Xiaomi Mi Φριτέζα Αέρος με Αποσπώμενο Κάδο 6lt Μαύρη
- JBL Wave Buds Bluetooth Handsfree Ακουστικά με Θήκη Φόρτισης Μαύρα
- Philips Ηλεκτρική Σκούπα 850W με Κάδο 1.3lt Λευκή
- Microsoft Xbox Series X 1TB
- AMD Ryzen 9 5900X 3.7GHz Επεξεργαστής 12 Πυρήνων
- JBL Wave Beam In-ear Bluetooth Handsfree Ακουστικά με Θήκη Φόρτισης Μαύρα
- JBL Live Pro 2 TWS In-ear Bluetooth Handsfree Ακουστικά και Θήκη Φόρτισης Μαύρα
Σημείωση: Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ελεύθερα τα δεδομένα και τα γραφήματα από την έρευνα του Skroutz για κάθε σκοπό (εμπορικό ή μη εμπορικό), εφόσον υπάρχει αναφορά και σύνδεσμος προς την πηγή των πληροφοριών: skroutz.gr/black-friday