Είναι η πρώτη μου μηχανή γκαζόν και την έχω χρησιμοποιήσει περίπου 5 ώρες σε μια βδομάδα. Εντυπώσεις:
- Απλή στη συναρμολόγηση αλλά μην περιμένετε να καταλάβετε από τις οδηγίες του manual. Οι περισσότερες οδηγίες εκεί μέσα αναφέρονται σε μοντέλα διαφορετικά της G53VK. Υπάρχουν μεν φωτογραφίες αλλά δεν αναγράφεται πάντα σε ποιο ακριβώς μοντέλο αντιστοιχούν οπότε γρήγορα καταλαβαίνει κάποιος ότι καλύτερα να συναρμολογήσει μόνος του παρά να προσπαθεί να αποκρυπτογραφήσει το manual.
- Κατά τ' άλλα το manual έχει αρκετές λεπτομέρειες για τη λειτουργία και τη συντήρηση τόσο της ίδιας τη συσκευής όσο και του κινητήρα (ο οποίος έχει ξεχωριστό manual). Και τα δύο μπορούν να βρεθούν εύκολα στο Internet σε μορφή pdf, ενώ προφανώς υπάρχουν και σε έντυπη μορφή στη συσκευασία (έχει ελληνικά).
- Η χωρητικότητα του ντεπόζιτου βενζίνης είναι 1,5 λίτρο, ενώ του λαδιού είναι μισό λίτρο (παίρνει τυπικό SAE 30 τετράχρονων ή 10w-30 για χρήση το χειμώνα σε χαμηλές θερμοκρασίες). Το manual προτείνει αλλαγή λαδιών μετά τις πρώτες 5 ώρες χρήσης. Για την αλλαγή αγόρασα χειροκίνητη τρόμπα-σύριγγα η οποία δυστυχώς δεν έκανε δουλειά γιατί χρειάζεται πολύ λεπτό αλφαδοσωλήνα για να χωρέσει μέσα από την υποδοχή και δεν φτάνει κάτω όταν η μηχανή βρίσκεται σε οριζόντια θέση. Μία λύση είναι να γείρουμε τη μηχανή περίπου 45 μοίρες και να αντλήσουμε με την τρόμπα, διαφορετικά βγάζουμε το καπάκι του λαδιού, γέρνουμε τη μηχανή σχεδόν 60-70 μοίρες και αδειάζουμε το λάδι σε ένα λεκανάκι. Η τελευταία διαδικασία είναι πολύ απλή και εύκολη διαδικασία που αν προσέξουμε λίγο δεν λερώνει καθόλου. Προτείνεται όμως να αφήσουμε τη μηχανή να δουλέψει λίγα λεπτά πριν αφαιρέσουμε το λάδι, ώστε το τελευταίο να ζεσταθεί και άρα να είναι λιγότερο παχύρρευστο και να μην αφήσει υπολείμματα μέσα στο θάλαμο.
- Η μηχανή είναι προφανώς αυτοκινούμενη και αν κάποιος πιέζει το γκρι μοχλό της αυτοκίνησης και δοκιμάσει να την τραβήξει όπισθεν (είτε είναι σε λειτουργία, είτε σβηστή), τότε μετά από λίγο εκατοστά μπλοκάρει και δεν επιτρέπει κίνηση προς τα πίσω ώστε να προστατευθεί ο σχετικός μηχανισμός.
- Παίρνει πολύ εύκολα μπροστά χωρίς ιδιαίτερη δύναμη στη χειρόμιζα. Στην πρώτη της χρήση πήρε με την πρώτη ακόμα και από ένα χρήστη σαν κι εμένα με ελάχιστη εμπειρία σε αυτές τις εκκινήσεις.
- Ο μοχλός μεταβλητής ταχύτητας (λαγός-χελώνα) είναι λίγο σκληρός και αν θυμάμαι καλά το manual λέει ότι προτείνεται η μετακίνησή του μοχλού μόνο ότι η μηχανή κινείται. Όταν βάζουμε μπροστά προτείνεται να έχουμε το μοχλό στην αργή θέση (χελώνα), ωστόσο το ελατήριο είναι τόσο σκληρό που ο μοχλός δεν κάθεται εκεί αν δεν τον κρατάμε και μετακινείται από μόνος λίγα εκατοστά προς τα πίσω πριν ισορροπήσει. Μικρό το κακό. Σε κατάσταση λειτουργίας ο μοχλός δεν έχει θέμα. Μέχρι στιγμής δεν έχω χρησιμοποιήσει τη μηχανή σε υψηλότερες ταχύτητες, αλλά ακόμα και η πιο αργή (νομίζω γύρω στα 3km/h) κάνει το κούρεμα παιχνιδάκι.
- Η κατανάλωση φαίνεται να είναι σε λογικά πλαίσια. Γέμισα το ντεπόζιτο περίπου 3/4 (λίγο παραπάνω από 1 λίτρο βενζίνη) τα οποία κράτησαν τουλάχιστον 3 ώρες, αν και στο μεγαλύτερο μέρος έσπρωχνα μόνος μου και δεν χρησιμοποίησα αυτοκίνηση. Δεν είχα θέμα με μυρωδιές από την εξάτμιση.
- Η συσκευασία περιέχει ένα σωληνόκλειδο (περίπου 20άρι) για το ξεβίδωμα του μπουζί. Συμπεριλαμβάνονται επίσης τα δύο εξαρτήματα για κόψιμο mulching (χορτολίπασμα). Πρακτικά πρόκειται για μια ογκώδη "τάπα" που μπαίνει στο πίσω μέρος εξαγωγής χόρτων στη θέση του κάδου (προφανώς ο κάδος των 70 λίτρων αφαιρείται σε αυτή την περίπτωση) ενώ το άλλο εξάρτημα είναι ένα πλαστικό κάλυμμα που τοποθετείται τα δεξιά για να πετάγεται το λεπτοκομμένο χόρτο από εκεί. Το manual προτείνει η εν λόγω λειτουργία να χρησιμοποιείται μόνο αν το χορτάρι που θέλουμε να κόψουμε είναι έως 5-6 εκατοστά.
- Το πρόβλημα είναι πως η "τάπα" κουμπώνει πολύ δύσκολα γιατί φαίνεται να έχει θέμα με τις διαστάσεις της και σφηνώνει όταν έχει μπει η μισή. Για να κουμπώσει πρέπει να την χτυπήσω δυνατά με το χέρι μου σαν γροθιά. Ομοίως αν θέλω να τη βγάλω πρέπει να γυρίσω τη μηχανή στο πλάι και να κοπανήσω δυνατά την "τάπα" από μέσα προς τα έξω. Πιστεύω ότι με τον καιρό θα φαγωθεί στα 2-3 σημεία που φαίνεται να "βρίσκει" και θα γίνεται πιο εύκολα η τοποθέτηση και αφαίρεση (όπως έχω δει σε video στο youtube), αλλιώς θα ψεκάσω με λίγο WD40 μήπως γλυστράει πιο εύκολα.
- Προσοχή σε αυτό το τελευταίο με το πως τουμπάρουμε τη μηχανή: ενώ το manual προτείνει να καθαρίζουμε τη μηχανή από κάτω μετά από κάθε χρήση (άρα 90 μοίρες κλίση), δεν λέει με από ποια ακριβώς πλευρά πρέπει να γίνει αυτό. Εκ πρώτης όψεως το λογικό φαίνεται να είναι να την γείρουμε 90 μοίρες (όπως φαίνεται σε σχετικά επίσημα βίντεο στο youtube) από τη μεριά που είναι το φίλτρο αέρα, επειδή από την αντίθετη μεριά υπάρχει το πλαστικό κάλυμμα της τρύπας του mulching και υπάρχει κίνδυνος να το χτυπήσουμε. ΟΜΩΣ ΔΕΝ πρέπει να το κάνουμε αυτό! Πρέπει να τη γυρίζουμε οπωσδήποτε με τρόπο που το φίλτρο αέρα να είναι ψηλά και η τρύπα του mulching στο έδαφος. Με αυτό τον τρόπο τα λάδια από το σχετικό δοχείο δεν θα χυθούν μέσα σε καρμπυρατέρ, θάλαμο καύσης, φίλτρο αέρα κλπ. Έτσι την πάτησα εγώ, αφού την είχα τουμπάρει τουλάχιστον 3 φορές από τη λάθος μεριά. Το αποτέλεσμα ήταν το φίλτρο αέρα να γεμίσει λάδια (σε σημείο που έσταζαν στο πάτωμα), το μπουζί λερώθηκε με λάδι και η μηχανή δεν έπαιρνε μπροστά με τίποτα. Για να το φτιάξω, αναγκάστηκα να κάνω τα εξής:
1) σκούπισα καλά τα λάδια από το καπάκι του φίλτρου αέρα και χτύπησα το ίδιο το φίλτρο για να τιναχτούν όσα λάδια είχαν μείνει πάνω. Δεν κάνει να το τρίψουμε, διαφορετικά η σκόνη θα ενσωματωθεί στο φίλτρο και θα κάνει χειρότερη την κατάσταση
2) προληπτικά αφαίρεσα εντελώς τα λάδια και τα αντικατέστησα με φρέσκα
3) αφαίρεσα το μπουζί, το καθάρισα καλά από τα λάδια και το ξέπλυνα με λίγη βενζίνη στη μεριά των ηλεκτρόδιων
4) έριξα λίγα γραμμάρια βενζίνη μέσα στο θάλαμο που βιδώνει το μπουζί για να ξεπλυθεί λίγο το σύστημα
5) με το μπουζί αποσυνδεδεμένο τράβηξα 5-10 φορές τη χειρόμιζα ώστε να πεταχτεί από την τρύπα του μπουζί όσο περισσότερο μείγμα λαδιού γινόταν
6) τοποθέτησα ξανά το μπουζί και μετά από καμια 20αριά προσπάθειες ο κινητήρας κατάφερε να κάνει 1-2 καλά σκασίματα και να πάρει μπροστά.
Το ηθικό δίδαγμα είναι ότι γυρνάμε τη μηχανή πάντα από τη μεριά της οπής του mulching (δηλαδή της υποδοχής του λαδιού) και ποτέ από την αντίθετη. Κάπου το είχα διαβάσει αυτό πριν αγοράσω τη μηχανή αλλά δεν έδωσα βάση και να που την πάτησα μόλις στην πρώτη εβδομάδα χρήσης, κυρίως επειδή είδα video στο youtube που καθάριζαν τη μηχανή από κάτω γέρνοντάς την από τη λάθος μεριά.
Κατά τ' άλλα όλα καλά μέχρι στιγμής, φαίνεται να κάνει μια χαρά δουλειά.
Update μετά από 10 ώρες χρήσης: δυστυχώς έβγαλε ξανά το πρόβλημα που χωρίς προφανή λόγο δεν έπαιρνε μπροστά με τίποτα ενώ την προηγούμενη μέρα είχε δουλέψει σχεδόν 2 ώρες απροβλημάτιστα. Αυτή τη φορά δεν βοήθησε κανένα από τα παραπάνω κόλπα. Μάταια προσπαθούσα επί 2 μέρες να τη βάλω μπροστά, σε σημείο που καθάρισα τα προφανή όσο καλύτερα μπορούσα, άδειασα μεγάλη ποσότητα καυσίμου από το καρμπιρατέρ και ήμουν έτοιμος να δοκιμάσω νέο μπουζί και φίλτρο αέρα (έχει λερωθεί αρκετά είναι η αλήθεια). Ωστόσο σήμερα κατάφερε να πάρει μπροστά με την πρώτη, οπότε δεν μπορώ να μαντέψω τι ακριβώς έφταιγε, ούτε ξέρω αν και πότε θα το ξανακάνει. Ίσως έχει πάρει βρωμιά το καρμπιρατέρ (ή λάδια λόγω του προηγούμενου λάθους), όμως όταν λειτουργεί η μηχανή δεν φαίνεται να έχει θέμα μειωμένης απόδοσης, διακοπών ή οτιδήποτε άλλο. Ούτε νομίζω να είναι θέμα μπουκώματος του κινητήρα. Θα επανέλθω αν προκύψει κάτι νεότερο.